سریال تکراری واژگونی تریلرهای نفت‌کش در پلدختر

سریال تکراری واژگونی تریلرهای نفت‌کش در پلدختر

خبرگزاری تسنیم: واژگونی تریلرهای نفت‌کش در پلدختر به یک سریال تکراری تبدیل‌شده که خسارات زیادی به محیط زیست وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، واژگونی تریلرهای حاوی مواد نفتی در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر موضوعی است که در چند سال اخیر همواره خسارات فراوانی به محیط‌زیست استان وارد کرده است و متأسفانه اقدامات عملی و راهبری برای حل این معضل زیست‌محیطی تاکنون اتخاذ نشده است.

استان لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در محور شمال ــ جنوب روزانه محل تردد تریلرهای نفت‌کش زیادی است و عمده واژگونی‌های نفت‌کش‌ها در محورهای دو شهرستان پلدختر و کوهدشت رخ می‌دهد و رودخانه کشکان که در پلدختر قرار دارد و تأمین‌کننده اصلی آب کشاورزان پل‌دختری است خسارات زیادی از این موضوع دیده است.

بعد از سفر رئیس سازمان محیط‌زیست کشور و مطرح‌شدن این مشکل امید بر این بود که راهکاری اندیشیده شود تا از تکرار این حوادث و آسیب به محیط‌زیست لرستان جلوگیری شود که متأسفانه هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و دقایقی قبل دوباره یک تریلر نفت‌کش با 24 هزار لیتر سوخت واژگون شد.

پیش از این تسنیم در گزارش‌هایی با عنوان «تلاش برای جلوگیری از سرایت مواد نفتی به کرخه و سیمره ادامه دارد» و «واژگونی دوباره تریلر نفت‌کش در پلدختر و خسارت دیدن محیط‌زیست» به این مشکل پرداخته بود.

امیررضا محمدی نژاد رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: یک دستگاه تریلر عراقی حامل 24 هزار لیتر نفت سیاه در محور پلدختر – اسلام‌آباد در منطقه طول کش واژگون شد.

وی افزود: در اثر این واژگونی 24 هزار لیتر نفت سیاه این تریلر عراقی در حاشیه جاده جاری و سبب آلودگی خاک شد.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر گفت: واژگونی تریلر نفت‌کش عراقی در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک قصه و سریال دنبال دار تبدیل‌شده است که مشکلات فراوان منابع آب و آلودگی رودخانه کشکان و خاک و محیط‌زیست را به دنبال داشته است.

سروان روح الدین مهرابی جانشین پلیس‌راه ملاوی پلدختر نیز گفت: کارشناس پلیس‌راه، علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده تریلر اعلام کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon