دولت و صدا و سیما به کمک قوه‌قضاییه بیایند

دولت و صدا و سیما به کمک قوه‌قضاییه بیایند

خبرگزاری تسنیم: رییس سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه دستگاه قضایی برای پیشرفت مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند کمک همه دستگاه‌هاست گفت: متاسفانه امروز، دولت و صدا و سیما آن طور که باید به قوه‌قضاییه بها نمی‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دیدار اخیر رییس و مسئولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:رهبر معظم انقلاب در این دیدار از مجموعه دستگاه قضا و مدیران ارشد قوه‌قضاییه به خاطر تحولاتی که در دستگاه قضایی رخ داده، ابراز رضایت و حمایت کردند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز مجموعه مسئولان عالی و مدیران ارشد دستگاه قضایی هوشمندانه عمل می‌کنند و تلاش دارند با برنامه پیش بروند و تا کنون نیز موفق بودند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: قوه قضاییه به رغم اینکه در اصل 57 قانون اساسی قوه‌ای مستقل شناخته شده اما دستگاه‌های مخلتف دولتی و غیردولتی آنگونه که باید به دستگاه قضا بها نمی‌دهند. به عنوان مثال بودجه و امکانات قوه‌قضاییه دست خودش نیست و دولت نیز آن طور که باید بودجه وامکانات لازم را در اختیار دستگاه قضا قرار نمی‌دهد.

محبی افزود: در حال حاضر در حوزه خرید ساختمان‌های جدید برای دادگستری‌ها و جذب نیروی انسانی شامل قاضی یا کارمند، دولت همکاری خوبی با دستگاه قضایی ندارد و این مساله فقط مختص دولت فعلی نیست و در دولت‌های گذشته نیز اینچنین بوده است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: این در حالی است که دستگاه قضایی برای پیشرفت، نیازمند تسهیلات و امکانات است ولی دولت اهداف خود را دنبال می‌کند و آنچنان که باید کمک نمی‌کند.

وی همچنین به کم لطفی صدا و سیما نسبت به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: امروز رسانه ملی در مسایلی مانند پیش گیری از دعاوی و جرم باید به کمک قوه‌قضاییه بیاید و باید در رسانه ملی در این ارتباط برنامه‌ریزی فرهنگی شود اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. امروز اخبار متعددی در صدا و سیما منتشر می‌شود اما سخنرانی رییس قوه‌قضاییه در همایش سالانه دستگاه قضایی که با حضور روسای قوا برگزار شد، در حد یک جمله در خصوص لغو کنسرت‌ها پخش می‌شود. مردم حرف رییس قوه قضاییه را چگونه باید بشوند؟

محبی ادامه داد: روی صحبت آیت الله ملی لاریجانی اگر دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها بود، حرف‌های خود را در قالب بخشنامه به گوش آنها می‌رساند. این همه هزینه می‌شود که صدای قوه قضاییه به گوش مردم برسد ولی صدا و سیما هیچ پوششی نمی‌دهد. 

وی تاکید کرد: امروز بار سنگین دعاوی روی دوش قوه قضاییه است اما بودجه و امکانات در اختیارش قرار نمی‌دهیم و حمایت رسانه‌ای هم نمی‌شود. به عنوان مسئول بسیج حقوقدانان و از طرف تعداد زیادی از حقوقدانان از دولت و صدا و سیما می خواهم به کمک قوه‌قضاییه بیایند.

رییس سازمان بسیج حقوقدنان گفت: هر قدمی که قوه قضاییه بر‌می‌دارد در راه شرعی سازی دادرسی است و موجب می شود اعتماد مردم به دستگاه قضا زیاد شود؛ هر چه اعتماد مردم به دستگاه قضایی زیاد شود اعتماد مردم به نظام افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: صدا و سیما باید به کمک قوه قضاییه بیاید و آموزش دهد که مردم چگونه قراردادهای خود را بنویسند تا رجوع به دادگستری کاهش یابد. اگر کمک‌ها نباشد، پیشرفت جهشی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قوه‌قضاییه اتفاق نمی افتد و این پیشرفت زمانی صورت می‌گیرد که همه دستگاه‌های مرتبط کمک کند.

محبی گفت: امروز در حوزه بانک ها به قوه قضاییه ایراد می‌گیرند که چرا برخورد نمی‌کند در صورتی که باید پرسید چرا بانک‌ها تسهیلات بدون وثیقه کافی می‌دهند و بعد از دستگاه قضا انتظار بیش از حد دارند؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon