برداشت محصولات جالیزی در اراضی کشاورزی گیلان آغاز شد

برداشت محصولات جالیزی در اراضی کشاورزی گیلان آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت محصولات جالیزی، سبزیجات و حبوبات در بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان آغاز شد.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از برداشت سبزیجات برگی و غده‌ای، محصولات جالیزی و حبوبات در گیلان خبر داد و اظهار داشت: برداشت پیاز، سیب‌زمینی، سیر، بادمجان، گوجه فرنگی، سبزیجات برگی و غده‌ای در سطح 14 هزار و 500 هکتار از اراضی گیلان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود 119 هزار تن از این محصول‌‌ها برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت محصولات جالیزی نظیر هندوانه، خیار و کدو در استان آغاز شد، افزود: این محصولات از سطح پنج هزار و 527 هکتار برداشت می‌شود که میزان تولید آن 98 هزار تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه حبوبات در سطح 15 هزار هکتار از اراضی گیلان در حال برداشت است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح 39 هزار تن حبوبات برداشت شود.

جهانساز با اشاره به آغاز مرحله دوم توزیع تریکوکارت‌ها بین کشاورزان گیلانی، خاطرنشان کرد: براساس برنامه پیش‌بینی شده مبارزه بیولوژیک در سطح 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست 10 هزار هکتار تحت پوشش قرار گرفت، گفت: استقبال کشاورزان از تریکوکارت‌ها خوب است اما برای تحت پوشش قرار دادن تمامی اراضی استان به اعتبارات خاصی نیاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هزینه تولید زنبور تریکوگراما بالا بوده و از عهده کشاورز خارج است، افزود: به همین دلیل این دانش نیازمند حمایت بخش دولتی است.

جهانساز افزود: امسال متناسب با اعتبارات دولتی و تعهد مالی برای 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بالغ بر 600 میلیون تومان هزینه شد تا مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه‌خوار برنج انجام شود.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon