کمبود سُرم برطرف شد

کمبود سُرم برطرف شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کمبود سُرم برطرف شد، از توزیع گسترده سُرم در داروخانه‌های کشور خبر داد.

مهدی پیر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت کمبود سُرم که چندیست بازار خدمات سلامت را تحت شعاع قرار داده است، عنوان کرد: درباره سُرم، یکی از کارخانجات بزرگ برای تولید سرم دچار مشکل کیفیت و از رده خارج شده بود که خوشبختانه خط تولید این کارخانه بازسازی شد، و خط وارد چرخه تولید شده است و هم اکنون تولید را به حداکثر رسانده است.

وی ادامه داد: کارخانه داروپخش هم اکنون تولید سُرم‌های خود را با بهترین کیفیت در حال تولید است، براین اساس تا زمانی که بازار اشباع شود ما آزاد کردیم تا سُرم در داروخانه‌های سراسری توزیع شود بنابراین تا 15 روز دیگر بازار از سُرم اشباع خواهد شد.

پیر صالحی درباره اینکه آیا با توجه به مشکل کیفیت سُرم تولیدی این کارخانه داروسازی درگذشته؛ افراد یا بیماری دچار زیان شده بود، بیان داشت: خیر، در بحث‌های کیفی از نظر GMP مشکلاتی وجود داشت، بنابراین خط تولید با درخواست کارخانه سازنده تعطیل و بعد از اصلاحات خط تولید بازگشایی شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon