شاعر آذربایجانی: توجه رهبر انقلاب به ادبیات فارسی درخور ستایش است

شاعر آذربایجانی: توجه رهبر انقلاب به ادبیات فارسی درخور ستایش است

خبرگزاری تسنیم: زامیق محمود اف، شاعر آذربایجانی که در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کرد، می‌گوید: شعری که شب گذشته در محضر مقام معظم رهبری خواندم را از ته قلبم به ایشان و مظلومان جهان از جمله یمن، بحرین و فلسطین تقدیم کردم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب پانزدهم ماه مبارک رمضان امسال نیز همانند سال‌های گذشته محفل شعرخوانی جمعی از شاعران کشور در محضر رهبر انقلاب برگزار شد. در این جلسه شاعران بسیاری به قرائت شعرهای خود پرداختند. زامیق محمود اف شاعری از جمهوری آذربایجان هم یکی از این شاعران بود.

علیرضا قزوه در این جلسه برای معرفی وی گفت: زاهیق محمود اف که می‌توان او را محمودزاده خواند، شاعری با فضای انقلاب است. در جلسه‌ای که چند روز پیش در حوزه هنری برگزار شد، او در همان لحظه شعری را در مورد مردم یمن سرود. او همواره درباره انقلاب شعرهایی گفته است.

زامیق محمود اف هم در این دیدار ابتدا از رهبر انقلاب می‌خواهند که برای آذربایجان،‌ خودش و ظهور امام زمان(ع) دعا کنند. همچنین می‌گوید که این شعر را تبرکا تقدیم شما می‌کنم.

زامیق محمود اف، پس از این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره این دیدار و حس و حال خود گفت:  من چون مقلد مقام معظم رهبری بودم،‌ بسیار خوشحالم که در این جمع شرکت کردم.

محمود اف افزود: این که شعر و ادبیات در ایران این قدر ارج و منزلت دارد که مقام معظم رهبری هر سال اهمیت ویژه‌ای برای آن و به ویژه زبان و ادبیات فارسی قائل هستند، قابل ستایش است و من از آن بسیار مسرور و خوش حال هستم.

وی با اشاره به اینکه آرزوی من دیدار و زیارت ایشان بود، گفت: من شب گذشته شعری را به زبان ترکی درباره مسائل روز جهان و یمن در محضر مقام معظم رهبری خواندم.

این شاعر آذربایجانی در پایان گفت: من این شعر را از ته قلب خودم به ایشان و مظلومان جهان از جمله یمن، بحرین و فلسطین تقدیم کردم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران