جان‌گرفتن کاروان شعر و ادب از برکت جلسات رهبری با شاعران است

جان‌گرفتن کاروان شعر و ادب از برکت جلسات رهبری با شاعران است

خبرگزاری تسنیم: ولی‌الله کلامی زنجانی، مداح و شاعر اهل‌بیت گفت: گردهمایی شعرا پیرامون رهبر انقلاب، بذر پاشی ادبی و معنوی است که الحمدالله هم تا به حال خیلی خوب جواب داده است.

ولی الله کلامی زنجانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره ی ایجاد موج جدید شعری در کشور با حضور سالیانه شاعران در محضر رهبر انقلاب گفت : کاری که حضرت آقا در مورد جذب استعداد‌های جوان هر ساله در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند بسیار مهم است. اگر توجه کنید هر سال 2-3 جوان مستعد قوی در شعر معرفی می شوند و به جامعه ادبیات شناسانده می شوند. این دو سه نفر نیز تبدیل به 30 و 300 نفرها می‌شوند.

وی افزود: این موضوع و این گردهمایی شعرا پیرامون رهبر انقلاب، بذر پاشی ادبی و معنوی است که الحمدالله هم تا به حال خیلی خوب جواب داده است. این کاروان به برکات جلسات رهبر انقلاب با شاعران به راه افتاده و جان‌گرفته است و به نظرم جلوه‌ی آن بیش‌تر هم خواهد شد.

این شاعر درباره‌ی شعرخوانی جوانان و مطرح شدن این ادعا که شعر‌های آن ها از پختگی لازم برخوردار نیست، گفت : هرکس که در محضر آقا شعر می خواند، آقا به آن‌ها طیب‌الله می گویند. البته بزرگان ضعیف و قوی را الک می کنند. باید توجه داشت که جامعه ی ما نیز ادب شناس و ادبیاتی است و ما نیز این ادعا را نداریم که همه‌ی آنها قوی هستند.

زنجانی ادامه داد: از بین 20 – 30 نفر هر سال 2-3 نفر معرفی می شوند. این موضوع باعث می‌شود که کسانی که ضعیف هستند نیز تلاش کنند تا به آن پایه که مدنظر ایشان است برسند. البته نباید فراموش کرد که مقام معظم رهبری هم بر همه موضوعات تسلط دارند و خودشان اهل ذوق و شعر هستند. به نظرم ان‌شا‌الله آینده‌ی این گردهمایی‌ها بسیار روشن است‌. من نمی‌خواهم اسم بیاورم اما در عرض همین دهه گذشته شعرای بسیاری را داشته‌ایم که از همین جلسات معرفی شدند و اکنون شهره‌شان به خارج کشور رفته است.

کلامی زنجانی در پایان به کم لطفی نسبت به شعرای آذری زبان اشاره کرد و گفت : البته باید گفت که نسبت به  شعرای آذری زبان یک مقدار کم لطفی می‌شود که اگر این هم رفع شود بسیار خوب خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران