ماموستا محمودی: امام علی(ع) شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام بود

ماموستا محمودی: امام علی(ع) شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام بود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه پیرانشهر گفت: بی‌تردید امام علی(ع) شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پیرانشهر با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت امیرالمومنان(ع) شخصیت بزرگی در عالم اسلام بوده و پس از حضرت محمد(ص) از عالیترین انسان‌ها به شمار می‌رفت.

امام جمعه پیرانشهر گفت: ایشان در خانواده پیامبر(ص) رشد کرده و به وسیله نبی مکرم اسلام(ص) تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت و شخصیتی بود که در تمامی زمینه‌ها کم نظیر بود.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) شجاعت خویش را در جنگ‌های مختلف بدر، احد، خندق و فتحه مکه به شکل عملی نشان داده و نشانه‌های بزرگی از پیروزی اسلام بر علیه کفر از خود بر جای گذاشت.

محمودی افزود: بنابراین نباید سالروز شهادت این امام همام را که به دست ظالمیترین انسان‌ها یعنی ابن ملجم به شهادت رسید را فراموش کرد چون امام علی(ع) در راه خدا و اسلام به شهادت رسید.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به مسئله انفاق در جامعه بیان کرد: در روایات اسلامی آمده که اعمال انسان در ماه رمضان چندین برابر می‌شود و در این باره به مسئله انفاق نیز تاکید فراوان شده است چون بزرگترین عمل برای انسان بوده و خداوند متعال کسی را که به دیگران کمک کند را دوست می‌دارد.

محمودی گفت: پس برای شکر نعمت‌های الهی مسلمانان باید در این ماه مبارک به پرداخت زکات، دادن صدقه و ادای نذورات خود اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon