وزیر کشور سابق آلمان: اروپا در وضعیتی خطرناک قرار دارد

وزیر کشور سابق آلمان: اروپا در وضعیتی خطرناک قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور سابق آلمان اروپا را در وضعیت بحرانی و خطرناک ارزیابی کرده و تصریح کرد که اروپاییان به صورت فزاینده‌ای بروکسل را قدرت بیگانه می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "هانس پیتر فریدریش" وزیر کشور سابق آلمان که در حال حاضر معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان و مسئول سیاست اروپایی در آلمان است در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" گفت: من مسئولیت همکاری پارلمان های ملی اروپا را بر عهده دارم. و این مسئولیت هیجان انگیزی است. ما باید اروپا را تنها به عنوان یک رویداد و مراسم در بروکسل نبینیم.. اروپا باید در تمام سطوح با هم رشد کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که اروپا در حال حاضر در کدام وضعیت قرار دارد گفت: در یک وضعیت بحرانی و خطرناک. گرایش های راست افراطی از جمله در فرانسه، هلند و فنلاند وجود دارد. همچنین به صورت فزاینده ای جریانات چپ گرای افراطی از جمله در اسپانیا و یونان وجود دارد. نیروهای گریز از مرکز افزایش می یابند. آمار مخالفان اروپا در پارلمان این اتحادیه در مقیاس نسبتا هشدار دهنده ای رو به افزایش است. با این حال ما همچنان ماند سابق عمل می کنیم. مسئولین در بروکسل همچنان به فکر مرکز گرایی هستند و همچنان چرخ را با سرعت بیشتر در مسیر غلط می چرخانند.

فریدریش در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که در آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا احساس می کنند تحت قیومیت بروکسل قرار دارند. ظاهرا در بروکسل ما نمی فهمیم که وضعیت در بین شهروندان چگونه است. اروپاییان بروکسل را به صورت روزافزونی به عنوان قدرت بیگانه احساس می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت که اتحادیه اروپا در معرض خطر قرار دارد. بروکسل در شرایطی نیست که رویکردهای غلط خود را تشخیص داده و آن را اصلاح کند. شما یونان را در نظر بگیرید. هر کسی می داند که پذیرش یونان در منطقه یورو یک خطا بود.

وزیر کشور سابق آلمان در ادامه در پاسخ به این پرسش که مقصر بحران یونان کیست گفت: یونانی ها مناسبات بسیار دشواری با دولت خود دارند. با این حال یونان یک دموکراسی است و ما باید به یونانی ها اجازه دهیم تا به شیوه خود خوشبخت و شاد باشند. اگر آن ها تصمیم نادرستی را گرفتند باید عواقب و هزینه های آن را خود پرداخت کنند.

وی افزود: طبیعتا آن ها حق دارند که یک دولت مارکسیستی را انتخاب کنند. اما آن ها نمی توانند انتظار داشته باشند که ما هرج و مرج های کمونیست را تامین مالی کنیم. یونانی ها باید از منطقه یورو خارج شوند به این ترتیب آن ها دوباره روی پای خود می ایستند.

وزیر کشور سابق آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که یونانی ها در اصل در ژانویه گذشته با انتخاب حزب سیریزا علیه سیاست های ریاضتی و به این ترتیب علیه یورو رای دادند. پس آن ها پس در همه پرسی یکشنبه آینده این خطای خود را اصلاح کنند.

وی در بخش دیگری از این مطلب روند جریان پول به آتن را دیگر برای مالیات دهندگان اروپایی معقول ندانسته و در بخش دیگری از این گفتگو یک بسته نجات سوم بری این کشور را رد کرد.

فریدریش همچنین تصریح کرد که که یورو با تسلیم شدن و کوتاه آمدن ما در برابر یونان بیشتر آسیب می بیند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت