آتش‌سوزی در کوه آبیدر سنندج مهار شد

آتش‌سوزی در کوه آبیدر سنندج مهار شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سنندج گفت: آتش سوزی گسترده در کوه آبیدر با حضور فعال مردم و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کردستان مهار شد.

محمد ابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه آبیدر از ساعت 19 روز گذشته دوازدهم تیر ماه آغاز شد که به‌دلیل وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات و وزش باد مهار آتش‌سوزی بسیار سخت بود.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به تداوم عملیات مهار آتش‌سوزی تا نیمه شب خاطرنشان کرد: به‌دلیل گستردگی و عدم دسترسی خودروهای اطفای حریق به مکان آتش‌سوزی، مهار آن به سختی انجام شد و در حال حاضر به جز بخش کوچکی، آتش‌سوزی در آبیدر مهار شده است.

زارعی حضور به‌موقع نیروهای مردمی را در مهار آتش‌سوزی بسیار تاثیرگذار بیان کرد و افزود: وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات سبب شده بود راه دسترسی برای خودروهای اطفای حریق وجود نداشته باشد که حضور به‌موقع مردم این کمبود را جبران کرد.

وی با اشاره به حضور پرتعداد دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کردستان در مهار آتش‌سوزی آبیدر گفت: بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در کنار سایر دستگاههای عضو این ستاد همچون آتش‌نشانی، هلال احمر، منابع طبیعی و غیره سبب مهار آتش و عدم گسترش آن به سایر نقاط شد.

فرماندار شهرستان سنندج از آغاز بررسی علل وقوع آتش‌سوزی در کوه آبیدر خبرداد و افزود: بخش‌هایی از کوه آبیدر که در آتش سوخت، بوته‌زار است و آتش به جنگل‌های این منطقه نرسیده است و درحال حاضر نقاطی که آتش در آنها مهار شده برای مقابله با شعله‌ور شدن دوباره کنترل می‌شوند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon