امسال ۴ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در همدان اجرایی می‌‏شود

امسال 4 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در همدان اجرایی می‌‏شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صدور ۵ هزار میلیارد تومان جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و گفت: ۴ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی امسال در همدان اجرایی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا متین شامگاه گذشته در آیین کلنگ‎زنی طرح تولید 250 هزار تن شمش فولادی در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ با حضور معاون وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: روند سرمایه‌گذاری در استان همدان از سال 87 تا دو سال گذشته در استان همدان معطل مانده و وضعیت خوبی نداشت ولی از خرداد ماه 92 شاهد تحول در حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه سرمایه‌گذاری همدان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‎گذاری در استان همدان بیان کرد: طرح تولید بخاری کم‌مصرف با مشارکت سرمایه‎گذاران ژاپنی و طرح تولید لنت ترمز با مشارکت سرمایه‎گذاران کره‌ای در شهرستان رزن آغاز شده است که نتیجه همایش سرمایه‏گذاری بوده است.

متین با اعلام اینکه نتایج همایش سرمایه‎گذاری استان همدان به مرور در تمامی شهرستان‎های همدان نمود پیدا می‎کند، عنوان کرد: یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری حاصل از همایش سرمایه‎گذاری استان همدان نیز به زودی در شهرستان ملایر کلنگ‎زنی می‌شود.

وی همچنین از ایجاد کارخانه خودروسازی در شهرستان بهار خبر داد و گفت: این کارخانه با پیگیری‎های نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس مجوزهای لازم را کسب کرده و به زوید عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از سرمایه‎گذاری شرکت شستا در استان همدان خبر داد و گفت: شرکت سرمایه‎گذاری سازمان تامین اجتماعی در زمینه تولید شمش منیزیم از دولومیت و تولید فویل آلومینیوم در استان همدان سرمایه‏گذاری می‎کند.

وی با اشاره به اینکه طرح تولید فویل آلومینیوم برای نخستین بار در استان همدان ایجاد می‎شود، تصریح کرد: پس از راه‌اندازی کارخانه 200 متر فویل در دقیقه تولید می‌کند که این امر با استفاده از دستگاه‌های اروپایی صورت می‌‏گیرد.

متین با اعلام اینکه شرایط مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری استان همدان فراهم شده است، تاکید کرد: امیدواریم جهش صنعتی استان همدان با نگرش مطلوب در مدت 2 سال آینده خود را نشان دهد.

وی با اعلام اینکه طرح پتروشیمی ابن‌سینا نیز مراحل پیگیری نهایی خود را طی می‎کند، تاکید کرد: در کنار این طرح، پتروش پتروشیمی اسدآباد نیز مراحل دریافت مجوز را طی می‌‏کند که امیدواریم عملیاتی اجرایی آن نیز در ماه‎های آینده آغاز شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد: از 24 خرداد سال 92 تاکنون 5 هزار میلیارد تومان جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شده که امیدواریم امسال عملیات اجرایی 4 هزار میلیارد تومان از این میزان آغاز شود.

متین از افتتاح کارخانه گندله‎سازی اسدآباد در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح چرخه فولاد در استان همدان تکمیل شده و استغالزایی استان همدان نیز به مراحل خوبی می‎رسد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon