سرمایه‌‏گذاری بخش خصوصی در همدان نیازمند تامین امنیت و حمایت است

سرمایه‌‏گذاری بخش خصوصی در همدان نیازمند تامین امنیت و حمایت است

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان با تاکید بر اینکه معضل بیکاری همدان توسط بخش خصوصی رفع می‌شود، گفت: سرمایه‌‏گذاری بخش خصوصی در همدان نیازمند تامین امنیت و حمایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیک بخت شامگاه گذشته در آیین کلنگ‎زنی طرح تولید 250 هزار تن شمش فولادی در شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ با حضور معاون وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: پروژه فولاد 250 هزار تنی قرار بود در استان دیگری اجرا شود و تا حدودی مسدودی تسهیلات از صندوق توسعه ملی را نیز گرفته بود به این معنی که تسهیلات به این پروژه تعلق پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‏‌گذاران این پروژه به هر  دلیل متوجه شدند که استان همدان ظرفیت بهتری برای سرمایه‏گذاری دارد، افزود: همین امر سبب شده تا سرمایه‏‌گذار این پروژه همدان را برای سرمایه‌‏گذاری انتخاب کند.

نیک بخت با اعلام اینکه سرمایه گذاران فولاد فامنین و فولاد 250 هزار تنی از استان خوزستان هستند، تصریح کرد: متاسفانه روند اجرا در فولاد فامنین عقب بوده و باید آن را کمک کنیم تا سریع‏تر اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه راهی جز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم  رهبری نداریم، عنوان کرد: شب گذشته مراسمی با حضور رئیس جمهور و استانداران برگزار شده و در آن رئیس جمهور تاکید کردند که اولویت در استان‌ها باید جذب سرمایه‎گذار و واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ایران در زمینه مذاکرات هسته‎ای عزت‎مندانه پیروز خواهد بود، تاکید کرد: چه در عرصه مذاکرات موفق باشیم و چه نباشیم باید تولید همراه با اقتصاد مقاومتی در کشور و استان همدان را اجرایی کنیم که فعال کردن بخش خصوصی در این زمینه باید اجرایی شود.

وی بیان کرد: دولت توان و اجازه سرمایه‏‌گذاری در عرصه‎های تولیدی و صنعتی را نداشته و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید و ایجاد اشتغال در کشور استفاده شود چراکه سرمایه‌‏گذار بخش خصوصی توان تولید و ایجاد اشتغال را دارد.

وی با بیان اینکه ممکن سرمایه‏‌گذار بخش خصوصی چند سالی هم به سود نرسد ولی تلاش خود را برای اجرایی شدن پروژه به کار می‏‌گیرد،تاکید کرد: دولت قرار نیست اشتغال ایجاد کند بلکه باید زمینه را برای ورود و فعالیت سرمایه‌گذار فراهم کند که ارائه تسهیلات یکی از بسترهایی است که دولت باید تامین کند.

استاندار همدان بیان کرد: بخش خصوصی زمانی سرمایه‌گذاری می‌کند که از وی استقبال شده و احساس امنیت و حمایت در استان را داشته باشد در غیر اینصورت می‏‌تواند سرمایه‏ خود را در محل‎های دیگری هزینه کرده و به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‏‌گذار بخش خصوصی باید از سرمایه‏‌گذاری خود در استان همدان مطمئن باشد، بیان کرد: دولت قول داد مشکلات موجود در حوزه‎های اشتغال، تورم و رشد اقتصادی را حل کند و این امر شدنی نیست مگر اینکه بخش خصوصی همت کرده و ورود پیدا کند.

نیک بخت با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون ماهانه در استان همدان بین 800 تا 1000 شغل جدید براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‎شود، تصریح کرد: سال گذشته 10 هزار و 80 شغل جدید در استان همدان ایجاد شده و در سازمان تامین اجتماعی نی بیمه شدند.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز این روند در استان همدان ادامه داشته است، اظهار داشت: این موارد نتیجه تلاش و فعالیت بخش خصوصی در امور تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدمات استان همدان است.

استاندار همدان با تصریح بر اینکه از دو سال گذشته نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان جواز تاسیس برای سرمایه‏گذاران بخش خصوصی صادر شده است، تاکید کرد: سال گذشته در دهه فجر 4 هزار میلیارد تومان پروژه در همدان کلنگ‌زنی شد 3 هزار و 200 میلیارد تومان در بخش صنعت و مابقی در بخش کشاورزی بود، البته تمامی این سرمایه‌‏گذاری متعلق به بخش خصوصی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‏‌گذاری بخش خصوصی برخلاف بخش دولتی به نتیجه و اتمام می‌‏رسد، عنوان کرد: یکی از پروژه‎های مهم استان همدان پتروشیمی هگمتانه است که 13 سال طول کشیده و در آن بخش خصوصی و دولتی با هم مشارکت داشته و هنوز نیز به اتمام نرسیده است البته بخش خصوصی این پروژه به دنبال این است که با ایجاد مشکلات بسیاری پروژه را به اتمام برساند.

نیک بخت با اشاره به اینکه فولاد ویان با اشتغالزایی برای هزار نفر نتیجه همت و تلاش بخش خصوصی است، تصریح کرد: فولاد 250 هزار تنی که کلنگ آن امروز به زمین می‏‌خورد باید باید در زمان خود به بهره‌برداری برسد.

نیک بخت تصریح کرد: به دنبال این بودیم تا مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان همدان را به عنوان فرماندار یکی از شهرستان‎های همدان معرفی کنیم که به سبب اقدامات و عملکرد مطلوب وی در این شرکت از این کار طرف‎نظر کردیم.

وی خطاب به فرماندار کبودراهنگ و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: به طور دائم و مستمر از پروژه فولاد 250 هزار تنی بازدید کرده و در صورت بروز مشکل آنها را رفع کنید.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon