درخواست تولیدکنندگان برای افزایش ۴۰ درصدی تعرفه واردات فولاد

درخواست تولیدکنندگان برای افزایش 40 درصدی تعرفه واردات فولاد

خبرگزاری تسنیم: درحالی که لغو احتمالی تحریم‌ها می تواند واردات فولاد به کشور را افزایش دهد تولیدکنندگان فولاد برای حمایت از صنعت داخلی خواستار افزایش ۴۰ درصدی تعرفه واردات شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید کنندگان فولاد در ایران از دولت خواسته اند تا تعرفه واردات برخی انواع فولاد خاص را تا 40 درصد افزایش دهد تا در شرایطی که فولاد ارزان قیمت عمدتا از سوی چین روانه بازار این کشور می شود، از تولید داخلی حمایت نماید.

لغو احتمالی تحریم ها در پی توافق هسته ای احتمالی می تواند واردات فولاد به ایران را افزایش دهدو این مسئله به نگرانی های تولیدکنندگان فولاد در ایران افزوده است.

به رغم تلاش های دولت های مختلف برای محدود کردن واردات فولاد از چین، صادرات فولاد این کشور امسال حدود 30 درصد افزایش یافته، در حالی که میزان صادرات فولاد چین در سال گذشته نیز به رقمی بی سابقه رسیده بود. کاهش تقاضا برای فولاد چین برخی تولید گنندگان فولاد را برآن داشته تا تولیدات خود را به رقمی پایین در بازار سایر کشورها به فروش برسانند.

در واکنش به این اقدام، اقداماتی از سوی برخی کشورها نظیر ایران، اندونزی، ترکیه، هند، اتحادیه اروپا و مکزیک برای حمایت از تولید کنندگان داخلی صورت گرفته است.

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فولاد ایران در این باره گفت: «ما از دولت خواسته ایم تا تعرفه واردات محصولات فولادی ورقه ای را تا 40 درصد افزایش دهد. برای محصولات فولادی دراز، ما خواهان افزایش 30 درصدی تعرفه واردات شده ایم.»

اوایل امسال، دولت ایران در واکنش به درخواست اتحادیه تولید کنندگان فولاد ایران  و در راستای طرح دولت برای تنوع بخشی اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت، تعرفه واردات برخی محصولات فولادی را بین 10 تا 20 درصد افزایش داد.

تهران نگران بخش فولاد و سنگ آهن خود است، زیرا این بخش را به دلیل تامین مواد اولیه ده ها صنعت مرتبط از جمله صنعت ساخت و ساز و نفت استراتژیک می داند. این صنایع به صورت غیرمستقیم ایجاد کننده فرصت شغلی برای میلیون ها ایرانی هستند.

احرامیان افزود: «ما تعرفه های مناسبی برای مقابله با قیمت شکنی در ایران نداریم و امیدواریم که این اقدامات مانند تعرفه های ضد قیمت شکنی در دست اجرا، اجرا شوند. بیشتر واردات فولاد به ایران از چین می آید.»

انتهای پیام/ 140

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه