کمیته فوتسال از فعالیت بازیکن- مربی‌ها جلوگیری کند

کمیته فوتسال از فعالیت بازیکن- مربی‌ها جلوگیری کند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتسال مس سونگون گفت: کمیته فوتسال از فعالیت بازیکن- مربی‌ها جلوگیری کند چون نتایج خوبی در آینده نخواهد داشت.

علیرضا افضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز،درباره پذیرش پیشنهاد هدایت تیم فوتسال مس سونگون علی‌رغم گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حضور در تیم گیتی‌پسند، اظهار داشت: صحبت‌هایی با باشگاه گیتی پسند انجام دادیم تا در فصل جدید آنجا باشیم اما وضعیت باشگاه طوری بود که برای جذب بازیکن چندان اقدامی نمی‌توانست بکند و مدیران تأکید داشتند که ابتدا با بازیکنان فصل گذشته تسویه‌حساب کنند.

لیست مس سونگون برای فصل بعدی هنوز کامل نیست

وی افزود: مدتی گذشت و تمرینات هنوز شروع نشده بود و در همین حال از باشگاه مس سونگون به من پیشنهاد دادند و بعدازاین که صحبت‌های اولیه را انجام دادیم، خیلی زود تمرینات را شروع کردیم.

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون درباره ورودی‌ها و خروجی‌های این تیم، تصریح کرد: ما هنوز لیستمان کامل نشده است اما 12 بازیکن قرارداد خود را با باشگاه امضا کردند که از این تعداد چند نفر مانند محمد عیدی، محمد درخشان و مهرداد جابری تازه به لیست اضافه شدند و بقیه اکثراً قرارداد خود را تمدید کردند.

طیبی با مس سونگون به توافق رسیده است

افضل با اشاره به تلاش مس برای جذب حسین طیبی، تأکید کرد: طیبی با باشگاه صحبت کرد و به توافق هم رسید و به روسیه رفت تا رضایت‌نامه بگیرد اما هنوز به تبریز برنگشته است و در تمرینات حضور ندارد و باید با باشگاه صحبت کنم تا ببینم علت این تأخیر چیست البته علاوه بر ایشان احتمالاً یک بازیکن دیگر ایرانی یا خارجی هم جذب کنیم تا ترکیب تیم کامل شود.

وی در مورد هدف‌گذاری این تیم برای فصل جدید لیگ برتر، خاطرنشان کرد: من در هر تیمی که کار کردم هدفم قهرمانی بوده اما باید برای قهرمان شدن ابزار لازم را داشت بااین‌حال حتی اگر ابزار هم نباشد بازهم برای قهرمانی تلاش می‌کنم و مطمئن باشید تیم ما با سعی و تلاش همه اعضا، یکی از مدعیان خواهد بود.

سرمربی سونگونی ها در پاسخ به این سؤال که وضعیت کلی باشگاه مس را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: باشگاه مس هرچند دومین سال است که در فوتسال کار می‌کند، اما قبل از آن، همین تیم با نام شهرداری و با مدیریت آقای سهرابی فعالیت می‌کرد که انصافاً باشگاه حرفه‌ای بود و مس هم به‌نوعی ادامه همان باشگاه شهرداری است از طرفی هم مدیرعامل خیلی خوبی دارد و امیدوارم امسال با قهرمانی جواب زحمات این باشگاه بزرگ را بدهیم.

آماده دیدار با تأسیسات دریایی می‌شویم

افضل با اشاره به اردوی هفته گذشته این تیم در شهر سرعین، اظهار داشت: در هفته گذشته یک اردوی چندروزه خوب در سرعین داشتیم و فعلاً تمرینات را در تبریز پیگیری می‌کنیم. از این هفته نیز که کم‌کم مسابقات لیگ آغاز می‌شود تمرینات تاکتیکی را انجام می‌دهیم تا برای بازی اول با تأسیسات دریایی آماده شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر می‌دانید، گفت: سال قبل 7-8 تیم تا روزهای آخر لیگ مدعی قهرمانی بودند و فکر می‌کنم امسال هم همان‌طور باشد چون در ایران همه باشگاه‌هایی که تیم می‌بندند هدفشان قهرمان شدن است و هیچ‌کس برای رتبه نهم هدف‌گذاری نمی‌کند.

مدعیان قهرمانی لیگ فوتسال قابل پیش‌بینی نیست

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون افزود: نمی‌شود از الآن درباره اینکه کدام تیم‌ها مدعی خواهند بود صحبت کرد و حداقل باید تا نیم‌فصل صبر کرد تا بتوانیم در این مورد قضاوت کنیم اما تیم‌هایی مثل دبیری، مس، تأسیسات، گیتی پسند، حفاری یا فرش آرا و حتی تیم‌هایی مثل کاشی نیلو و آذرخش هم می‌توانند در کورس مدعیان باشند.

افضل درباره علت دوری خود از لیگ برتر در سال‌های اخیر، علی‌رغم کارنامه موفق و درخشان تأکید کرد: وقتی در گیتی پسند بودم بااینکه ما خیلی خوب کار می‌کردیم اما بعضی‌ها یک سری صحبت‌هایی درباره من می‌کردند که مربی فلان جور است و فلان ایراد را دارد.

وی افزود: متأسفانه شرایط طوری است که بازیکن‌سالاری در باشگاه‌ها مد شده است و آن‌ها حتی برای انتخاب مربی هم برای تیم‌ها اظهارنظر می‌کنند که مثلاً فلان مربی سخت‌گیر است و برای همین مسائل مدتی در لیگ برتر نبودم البته در لیگ یک کار می‌کردم و خوشبختانه موفقیت‌های خوبی هم کسب کردیم و امیدوارم امسال هم که در تبریز هستم نتایج خوبی بگیریم.

پیشکسوت فوتسال درباره احتمال حضور وحید شمسایی در تیم ملی به‌عنوان سرمربی، اظهار داشت: من نمی‌توانم درباره اینکه چه کسی مربی تیم ملی می‌شود نظر بدهم و این موضوعی است که در کمیته فوتسال و فدراسیون تصمیم‌گیری می‌کنند اما انشالله هرکسی که می‌آید به پیشرفت تیم ملی کمک کند تا در جا نزدیم چون با روند فعلی ما از فوتسال آسیا هم عقب می‌مانیم. 

افضل تصریح کرد: سرمربی تیم ملی باید نفرات شایسته را انتخاب کند و در کنار آن، از فوتسال روز دنیا آگاه باشد تا تیم ملی متکی به خلاقیت‌های فردی نباشد چون الآن در کشورهای صاحب‌نام بیش‌تر روی مسائل تاکتیکی و توانایی‌های بدنی تأکید دارند.

کمیته فوتسال از فعالیت بازیکن – مربی جلوگیری کند

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون در پاسخ به این سؤال که روند رو به افزایش حضور بازیکن- مربی‌ها را در لیگ برتر چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: کار خوبی نیست چراکه خود من که فقط مربیگری می‌کنم کارم سخت است چه برسد به آن‌که برم زمین و بازی هم بکنم.

وی تأکید کرد: امیدوارم کمیته فوتسال از این کار جلوگیری کند چون نتایج خوبی در آینده نخواهد داشت و هرچند شاید در لیگ داخلی ما این کار جواب بدهد اما به‌طورکلی در مسابقات آسیایی و جهانی فکر نمی‌کنم چنین کاری بتوانیم انجام دهیم و تابه‌حال ندیدم که یک مربی هم مربیگری کند و همزمان بازیکن باشد و در باشگاه‌های بزرگ دنیا چنین چیزی پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon