احتمال ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از ۷ جولای وجود دارد

احتمال ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از 7 جولای وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه تأکید کرد که اگر مذاکره کنندگان در آستانه دستیابی به یک توافقنامه باشند، احتمالاً مذاکرات هسته‌ای ایران به بعد از ضرب الاجل ۷ جولای (۱۶ تیرماه) نیز موکول خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که اگر مذاکره کنندگان در آستانه یک توافقنامه باشند، مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی از ضرب الاجل 7 جولای (سه‌شنبه 16 تیر) نیز عبور کند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سؤال که اگر ایران و قدرت‌های جهانی برای دستیابی به یک توافق، بسیار نزدیک شده باشند، آیا مذاکرات از ضرب الاجل تعیین شده فراتر خواهد رفت، گفت: آیا می‌توان تصور کرد که ما از هفتم جولای عبور کنیم؟ قطعاً، این مسئله قابل تصور است ولی ما می‌خواهیم در اسرع وقت این کار را انجام دهیم.

یک دیپلمات غربی نیز روز گذشته در مصاحبه با اسپاتنیک گفت: مسئله لغو تحریم تسلیحاتی ایران هنوز حل و فصل نشده ولی این یک مسئله سیاسی است و ربطی به توافق هسته‌ای ایران با 1+5 ندارد.

این منبع آگاه افزود: تحریم تسلیحاتی هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است. البته این مسئله ارتباطی با مسئله هسته‌ای ندارد. مسائل مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران، سیاسی است و ایده لغو تحریم‌ها همراه با دستیابی به یک توافق هسته‌ای می‌تواند به‌معنای تبدیل خاورمیانه به یک بازار بزرگ برای خرید تسلیحات باشد، به‌خصوص الآن که خاورمیانه روی آتش است.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان