آغاز فصل تازه و شکوفایی صنایع دستی با ابلاغیه رهبر معظم انقلاب

آغاز فصل تازه و شکوفایی صنایع دستی با ابلاغیه رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی کشور ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب به‌علت توجه ویژه به حوزه صنایع دستی در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه گفت: این اتفاق آغاز فصل تازه و شکوفایی صنایع دستی خواهد بود.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی در زمینه ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب که در بند 51 آن به‌وضوح عبارت «حمایت از صنایع دستی» درج شده است اظهار داشت: ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه موجب خرسندی و خوشحالی هنرمندان صنایع دستی کشور شده و آنها را بسیار امیدوار کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی از رهبر معظم انقلاب به‌دلیل توجه ویژه‌ای که در این ابلاغیه به صنایع دستی داشتند تشکر می‌کند، تصریح کرد:‌ این ابلاغیه موجب شکوفایی صنایع دستی می‌شود؛ پیش‌بینی می‌کنیم که اگر ابلاغیه به‌شکل مناسبی تبدیل به برنامه شود صنایع دستی از انزوا خارج می‌شود.

نامورمطلق ادامه داد: این ابلاغیه می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌های تاریخی برای صنایع دستی باشد تا فصل تازه‌ای را در صنایع دستی آغاز کنیم؛ لذا خود این ابلاغیه موجب دلگرمی زیاد هنرمندان شده است و بعد از سال‌های زیادی احساس می‌کنیم صنایع دستی دیده می‌شود، چرا که تا به حال هیچ‌گاه در یک سند بالادستی به صنایع دستی تا این حد توجه نشده بود و هنرمندان قدر این توجه را می‌دانند و سعی می‌کنند رهبر معظم انقلاب و مسئولان را ناامید نکنند.

معاون صنایع دستی کشور با ابراز "در حال حاضر موضوعی که داریم این است در این ابلاغیه واژه «حمایت» از صنایع دستی آمده است و امیدواریم از این واژه بدخوانی یا تفسیر غلط صورت نگیرد" خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با همکاران در صنایع دستی راجع به بار حقوقی کلمه «حمایت» کار و برنامه‌ای را آماده می‌کنیم که به دولت بدهیم تا اعلام کنیم که در حوزه صنایع دستی این‌چنین می‌تواند واژه «حمایت» تعریف شود و در برنامه بیاید.

وی افزود: در حال حاضر حوزه معاونت صنایع دستی با بخش خصوصی و هنرمندان کارگروهی تشکیل داده است تا تفسیر صحیحی از واژه «حمایت» انجام دهد و تفسیر عملی و برنامه‌ عملیاتی را که چگونه می‌تواند این حمایت در عمل می‌تواند جلوه کند تعیین کند.

نامور مطلق گفت: اگر به همین میزانی که در ابلاغیه آمده است در برنامه ششم هم مسئولان دولت به صنایع دستی توجه کنند در آینده نه‌چندان دور شاهد احیا، بازآفرینی، شکوفایی و بالندگی صنایع دستی خواهیم بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon