فنی‌وحرفه‌ای جوانان نهبندان را برای جذب در بازار کار آماده کند

فنی‌وحرفه‌ای جوانان نهبندان را برای جذب در بازار کار آماده کند

خبرگزاری تسنیم: سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار راهکار جذب جوانان به آموزش‌های فنی‌وحرفه ای است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی،عباس ابراهیمی در مراسم افتتاحیه دوره‌های اوقات فراغت ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار را راهکار برای جذب جوانان به آموزش‌های فنی و حرفه ای دانست.

وی اظهار داشت: کلاس‌های اوقات فراغت را فرصتی طلایی برای آموزش‌های غیررسمی و رشد خلاقیت نسل جوان و نوجوان دانست و افزود: متاسفانه کمتر از این فرصت، بهره‌گیری مطلوب می‌شود.

ابراهیمی پرداختن به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از نکات مهم و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: ارائه برنامه‌های جذاب و مفرح و ایجاد رشته‌های جدید مناسب با بازار کار را یکی از راه‌های جذب نوجوانان و جوانان به مراکز فنی و حرفه ای است.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت بتواند سدی محکم در برابر هجمه سنگین فرهنگی دشمنان ایجاد کند.

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای نهبندان نیز گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای نهبندان در حال حاضر با برگزاری 7 دوره آموزشی برای عموم خواهران و برادران متقاضی خدمات آموزش مهارت ارائه می‌دهد.

مالدار از همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره میراث فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد و افزود: امسال برنامه‌های متنوعی برای استفاده عموم از ظرفیت‌های فنی و حرفه ای در حوزه صنایع دستی و خدمات تدارک دیده شده است .

وی بر استفاده بهینه از ظرفیت سایر ادارات و خود یاری به منظور کاهش بار مالی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان تاکید و بیان کرد: همه باید دست به دست هم بدهند و با برنامه مشخص اوقات فراغت دانش آموزان را پیش ببرند و از اجرای آموزش‌های موازی خودداری کنند.

یکی از کارآموزان مرکز فنی حرفه‌ای طبس در رشته اتومکانیک قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی انواع خودرو پراید را ساخت.

کاظم سیمرغ زاده با اختراع قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی انواع خودرو پراید گواهی ثبت اختراع دریافت کرد که با نصب این قطعه بخاری اتومبیل در کمتر از 4 دقیقه به دمای مطلوب می‍‌‌رسد و در کاهش میزان سوخت تأثیر مثبت دارد.

وی گفت: طراحی، ساخت و انجام آزمایشات متعدد این قطعه حدود دو سال و با هزینه شخصی وی در حدود 50 میلیون ریال انجام شد.

وی بیان کرد: مراحل اجرایی برای تولید و راه اندازی این قطعه شروع شده ولی در حال حاضر با مشکلات فراوانی رو به رو است که مهم‌ترین آن مسائل مالی است که با وجود درخواست‌های مکرر هنوز هیچ گونه قول مساعدی داده نشده ولی امید است بتوانیم هرچه سریع تر محصول را به بازار عرضه کنیم.

قیمت قطعه مذکور با نصب 700 هزار ریال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon