۱۰ سال برای ساخت فیلم سینمایی «رستاخیز» صرف شده است

10 سال برای ساخت فیلم سینمایی «رستاخیز» صرف شده است

خبرگزاری تسنیم: کارگردان رستاخیز با اشاره به ۱۰ سالی که برای ساخت این فیلم سینمایی زمان صرف شده است، گفت: امروز با افتخار در آستانه اکران این فیلم قرار داریم و من خوشحالم که «رستاخیز» از درون سینمای ایران متولد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، نخستین اکران ویژه فیلم سینمایی 'رستاخیز' با محوریت قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای مسئولان، اهالی رسانه و هنرمندان تبریزی در محل سینما ناجی انجام شد و همزمان نشست هم اندیشی برای اکران فیلم «رستاخیز» با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای  مختلف به همت حوزه هنری استان برگزار شد و احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز» نیز میهمان این نشست بود.                    

پس از اکران تقی علی­قلی‌زاده تهیه کننده، احمدرضا درویش کارگردان، فرهاد قائمیان بازیگر نقش حر و سید علی قائم مقامی مدیر تولید این فیلم به سووالات تماشاگران پاسخ دادند.

«رستاخیز» از درون سینمای ایران متولد شده است

احمدرضا درویش با اظهار رضایت از حضور در استان فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم و در چنین عصری کارکرد رسانه ها با دیگر زمان ها متفاوت است. در این زمان هر شخصی که بر افکار عمومی و بر رسانه ها مسلط است باید بر حوزه صدا و تصویر نیز مسلط باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» تصریح کرد: امروزه هم جاهلیت ابوسفیانی را در رفتار و گفتار ابرقدرت های جهانی می‌بینیم. اعتقاد آن ها این جمله است که «یا با ما یا بر ما» و به این ترتیب برای هیچ کس غیر از خودشان حق زیستن قائل نیستند و این همان است که یزید هم به امام حسین (ع) می گفت.  

درویش با اشاره به 10 سالی که برای ساخت فیلم سینمایی «رستاخیز» صرف شده است، عنوان کرد: امروز با افتخار در آستانه اکران این فیلم قرار داریم و من خوشحالم که «رستاخیز» از درون سینمای ایران متولد شد.

فیلم نامه 'رستاخیز' هفت بار توسط صاحب نظران بازنویسی شد           

تهیه کننده فیلم سینمایی رستاخیز گفت: فیلم نامه این اثر هفت بار توسط علمای مذهبی، مورخان و هنرمندان خوانده و با توجه به حاشیه نویسی های انجام شده بازنویسی شد.   

تقی علی­قلی‌زاده در این آیین افزود: ساخت این فیلم کار بسیار پرزحمتی بود ولی فضای بسیار خوبی نیز برای ساخت آن حاکم بود.

وی با بیان اینکه این فیلم مبتنی بر تحقیق و ارتباط با روحانیت و مرجعیت ساخته شده، اظهار کرد: از خصوصیات بارز فیلم تهیه آن توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری افراد صاحب نام می باشد و هیچ سرمایه گذار دولتی و شبه دولتی در آن صورت نگرفته است.         

علی­قلی‌زاده گفت: این فیلم توانست بیشترین جوایز سی و دومین جشنواره فیلم فجر را از جمله بهترین موسیقی، کارگردانی، طراحی صحنه، فیلم و بهترین بازیگری را از آن خود کند. 

وی افزود: این فیلم به سه زبان آذری، فرانسه و عربی دوبله شده و به زبان های دیگر نیز دوبله خواهد شد همچنین نسخه ای با زیرنویس انگلیسی از این اثر آماده شده است.     

تهیه کننده فیلم سینمایی رستاخیز افزود: هنر در تار و پود ایرانیان تنیده شده و ضروری است برای رونق بیشتر سینمای ایران مسوولان نسبت به کنترل بازار سیاه بیش از پیش حساس شده و چاره اندیشی کنند.

قائمیان: من با بازی در فیلم رستاخیز ساخته شدم 

بازیگر نقش حر فیلم سینمایی رستاخیز هم گفت: من با بازی در این فیلم سینمایی که با محوریت قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می باشد، ساخته شدم.   

فرهاد قائمیان نیز در ادامه این آیین افزود: افتخار بزرگ زندگی من نقش آفرینی در فیلم رستاخیز است.    

وی ادامه داد: با حضور در این فیلم به شناخت بسیار بالایی رسیدم و مدیون حضرت سید الشهدا هستم که در این فیلم توانستم حضور یابم.         

قائمیان با بیان اینکه من مهربانی را از آن حضرت آموختم، گفت: نهضت امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان نیست بلکه جاوید و همیشگی است.          

وی اظهار کرد: زمانی که احمدرضا درویش کارگردان رستاخیز به من پیشنهاد نقش آفرینی در این فیلم را داد، چهار روز وقت خواستم تا پاسخ دهم و من در چهارمین روز با وضو شروع به خواندن فیلم نامه کردم.

بازیگر نقش حر فیلم سینمایی رستاخیز، افزود: می توان گفت یک حضور ماورایی در این فیلم وجود داشت و تمامی ما را هدایت می کرد. 

وی در مورد آخرین سکانس حضور حر در فیلم، گفت: سکانس بسیار سختی بود و من از کارگردان فیلم خواستم تا ظهر بدون گریم تمرینات انجام شود، بعد از انجام گریم و تمرینات این سکانس در دو برداشت انجام شد. 

قائمیان ادامه داد: در برداشت های آخر تمامی افراد در پشت صحنه منقلب شده بودند و اشک می ریختند بطوری که نمی‌توان حال و هوای آن لحظات را توصیف کرد.

نهضت عاشورا بستری بسیط و عمیق برای هنرمندان است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی قبل از اکران فیلم اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نهضت عاشورا بستری بسیط و عمیق برای هنرمندان است و به اندازه همه تاریخ قابلیت تولید آثار هنری را در خود نهفته دارد.   

حسن میلانی افزود: عاشورا اقیانوس عظیمی است که باید تشنگی خود را در راستای اصلاح جامعه با بهره‌مندی از پیام‌های این اقیانوس عظیم برطرف کنیم.   

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و نرم دشمنان، ادامه داد: می توان با ابزار هنر و سینما که ابزاری نافذ هستند در قلبها نفوذ کرده و از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد.     

وی در ادامه گفت: پویایی هر جامعه‌ای به همگرایی در فعالیت های فرهنگی هنری است و سینما از جمله مکان هایی است که مردم برای یک فعالیت هنری دور هم جمع می‌شوند و اگر ما سینماها و سالن های مناسبی نداریم که بتواند این همگرایی را در میان مردم افزایش دهد ناشی از اشکال در حوزه مدیریت است.     

میلانی از مردم و مسئولان خواست تا توجه ویژ­ه­ای به آثار فاخر و ارزشمند سینمایی داشته و حمایت­های مادی و معنوی خود را از این نوع آثار دریغ نکنند.

نمایش عمومی این فیلم همزمان با سراسر کشور پس از عید سعید فطر در آذربایجان شرقی نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon