آغاز عملیات آزادسازی «الزبدانی» سوریه از ۳ محور+ نقشه

آغاز عملیات آزادسازی «الزبدانی» سوریه از 3 محور+ نقشه

خبرگزاری تسنیم: ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت عملیات آزادسازی شهر «الزبدانی» واقع در شمال غربی دمشق را با پشتیبانی گسترده هوایی و توپخانه‌ای از ۳ محور اصلی آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان عملیات آزادسازی شهر الزبدانی واقع در حومه دمشق را از 3 محور اصلی آغاز کردند.

«نبرد الزبدانی» آخرین حلقه درگیری‌های ارتش سوریه در القلمون است

سرلشکر «یحیی سلیمان» کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در دمشق تاکید که اهمیت نبرد الزبدانی در این است که این نبرد آخرین حلقه از سلسله درگیری‌های ارتش سوریه و مقاومت لبنان در منطقه القلمون است به ویژه بعد از اینکه ارتش تمامی درگیری‌ها را در این منطقه پایان داده و بیشتر مواضع را تحت کنترل خود گرفته که از جمله این مواضع منطقه بقاع لبنان، القلمون و سلسله جبال لبنان است. (متن کامل مصاحبه )

کنترل کامل منطقه «قلعه‌التل» و کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها

همچنین منطقه «قلعه التل» واقع در شهر الزبدانی به دست مقاومت و ارتش سوریه افتاد که در جریان آن به دلیل پیشروی سریع نیروهای حزب الله تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته شدند.

در ساعات اولیه این حملات ارتش و مقاومت شاهراه شمالی شهر الزبدانی را قطع و این شهر را از دو شهرک «سرغایا» و «عین حور» جدا کردند.

محاصره کامل تروریست‌ها در شهر الزبدانی

همچنین منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این شهر به صورت کامل به محاصره ارتش سوریه و حزب الله درآمده است و افراد مسلح هیچ راه گریزی ندارند.

بر اساس این گزارش حمله ارتش و مقاومت با پشتیبانی گسترده هوایی و حملات شدید توپخانه‌ای به مواضع تروریست‌ها همراه است.

 

شهر «الزبدانی» به دلیل فاصله کم با دمشق از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر در مسیر جاده دمشق به حمص و منطقه ساحلی شمال واقع شده است که زمینه حرکت گروه‌های مسلح و تررویست‌ها و حمل و نقل سلاح به حومه دمشق و شمال فراهم می‌کند.

کنترل این شهر همچنین به ارتش سوریه کمک می‌کند تا امنیت پایتخت را از طریق انجام عملیات در غوطه شرقی دمشق و حومه این شهر تامین کند و تروریست‌ها را در بلندی های القلمون محاصره و از تحرک آنها در این منطقه جلوگیری و تمامی ورودی‌ها را از سمت لبنان مسدود کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان