گزارش کامل تسنیم از همایش بررسی حقوق بشر آمریکایی

گزارش کامل تسنیم از همایش بررسی حقوق بشر آمریکایی

خبرگزاری تسنیم: همایش بررسی حقوق بشر آمریکایی صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، همایش بررسی حقوق بشر آمریکایی صبح امروز (شنبه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور بررسی و تمدید جنایات دولتمردان آمریکا در وقایع مختلفی مانند انفجار حزب جمهوری و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

* سند نقض حقوق بشر در فرانسه رونمایی می‌شود

بر اساس این گزارش در این مراسم عباسی سرپرست معاونت بین‌المللی سازمان بسیج مستضعفین، با بیان اینکه دو سالی است که اسناد نقض حقوق بشر آمریکایی را منتشر کردیم گفت: امسال قصد داریم سند نقض حقوق بشر را در فرانسه رونمایی کنیم. 

وی ادامه داد: غربی‌ها فردی به نام احمدشهید را به عنوان نماینده سازمان ملل برای بررسی حقوق بشر به ایران می‌فرستند و نباید انتظار معجزه‌ای از غرب داشته باشیم. 

* توافق دولت وقت ایران دو روز قبل از دادگاه لاهه یک توافق بد بود

در ادامه این مراسم فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: نامگذاری‌هایی که توسط مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد و یا تاکیداتی که از سوی امام خمینی(ره) انجام می‌شد برکات زیادی را برای جمهوری اسلامی در پی دارد. 

وی ادامه داد: قوه قضائیه و دولت باید در این هفته به موارد نقض حقوق بشر از سوی غربی‌ها توجه بیشتری داشته باشند و آنها را در دادگاه‌های جهانی پیگیری کنند. 

آلیا به اعترافات سیاستمداران آمریکایی اشاره کرد و گفت: اعترافات آنها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از نظر سیاسی جنایتکار هستند. ما نمی‌توانیم جنایات و دشمن‌ستیزی‌های آمریکا را فراموش کنیم. 

وی در ادامه به موضوع عدم پیگیری شلیک به ناو وینسنس اشاره کرد و گفت: دولت وقت ایران دو روز قبل از برگزاری دادگاه به َآمریکا اعتماد کرد و با آنها مصالحه نمود و این توافق بد بود و اگر آن روز این دادگاه برگزار می‌شد شاید امروز می‌توانستیم راحت‌تر حقوق‌مان را بگیریم. 

آلیا تصریح کرد:‌سوال ما از آقای هاشمی این است که َآیا تا این حد باید به آمریکا اعتماد کرد. آیا این بحث یک موضوع شخصی بود یا یک موضوع ملی؟‌

وی در پایان از قوه قضائیه، وزارت دادگستری خواست تا درباره 175 شهید غواص پیگیر‌های قضایی خود را انجام دهند و نمونه بارز تروریسم را به جهان اثبات کنند. 

* جنایت رژیم صهیونیستی علیه حجاج فلسطینی

در ادامه این مراسم نیز لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه حجاج فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی واکسن‌هایی را به آل سعود تحمیل کرد تا عربستان باعث عقیم شدن حجاج فلسطینی شود. 

وی افزود: البته این موضوع برای حجاج کشور ما نیز رخ داده است.

افتخاری تاکید کرد نباید به دشمن اعتماد کرد و باید با وحدت در مقابل دشمن ایستاد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon