شرط حضور اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت

شرط حضور اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از تأکید بر اختصاص فضایی مستقل به نام این اتحادیه در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت:‌ سال گذشته ما فضای مستقلی در غرفه ایران نداشتیم و به همین دلیل با مشکلاتی مواجه شدیم.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به شیوه حضور اتحادیه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت:‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان به مانند دو سال گذشته می‌تواند در کنار موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر شود،‌ منتهی به این شرط که فضایی مستقل در اختیار این اتحادیه قرار داده شود.

وی با اشاره به غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته گفت:‌ سال گذشته آژانس ادبی غزال جوان و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در غرفه ایران حضور داشته و نشست‌هایی را برای تبادل رایت برگزار می‌کردند،‌ اتحادیه در روزهای نمایشگاه 120 نشست با ناشران خارجی برگزار کرد که البته مشکلاتی نیز وجود داشت،‌ از آن جمله کمبود فضا برای برگزاری این نشست‌ها بود.

آموزگار تصریح کرد:‌ این در حالی بود که غرفه‌هایی چند متری در اختیار ناشران قرار داده شود و اسامی ناشران نیز در بالای این غرفه‌ها نصب شده بود،‌ اگر فضایی مستقل به نام اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت به ما اختصاص پیدا کند،‌ ما در غرفه ایران حضور خواهیم داشت. و با این شرایط می‌توانیم نشست‌های تبادل رایت را به شکلی مناسب در فضای اختصاص داده شده به اتحادیه ناشران و کتابفروشان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد:‌ این شرط اتحادیه به این دلیل است که سال گذشته به دلیل نداشتن فضایی مختص به اتحادیه ما با مشکلاتی از جمله نبود مکانی برای برگزاری نشست،‌ کمبود صندلی و ... روبرو بودیم‌، امسال برای اینکه چنین مشکلاتی نداشته باشیم بر استقلال اتحادیه تاکید داریم و خواستار اختصاص فضایی مستقل برای اتحادیه در داخل غرفه ایران هستیم.

در جلسه روز گذشته شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت انتخاب کتاب، تهیه کاتالوگ به زبان انگلیسی در بخش کتاب‌های عمومی و ادبیات داستانی به اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران سپرده شد.

پیش از این رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از احتمال حضور مستقل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داده و گفته بود،‌ پیشنهاد من این است که اتحادیه امسال حضور مستقلی داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران