بررسی راهکارهای تسریع در اجرای برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس

بررسی راهکارهای تسریع در اجرای برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعد از تعطیلات مجلس، راهکارهای تسریع در اجرای برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: برنامه ششم توسعه ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در تقویت نهادهای مختلف نقش و تاثیر بسزایی را ایفا می‌کند و باید تلاش همگان بر اجرای تمامی بندهای برنامه ششم توسعه باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بعد از تعطیلات مجلس، برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود تا خلاءهای قانونی آن رفع شده و در روند اجرایی آن تسریع و تسهیل ایجاد شود.

وی اجرای کامل برنامه ششم توسعه را زمینه‌ساز همگرایی هر چه بیشتر 3 قوه دانست و گفت:‌ دستاوردهای ممتاز سیاسی جمهوری اسلامی ایران حاصل تلاش و مقاومت 35 ساله سیاستمداران و دیپلمات‌های فرهنگی است که باید این دستاوردها حفظ شده و بر آن افزوده شود.

حقیقت‌پور با تاکید بر توسعه و گسترش این دستاوردها در دنیا و به ویژه در آسیای جنوب غربی بیان کرد:‌ باید این دستاوردهای بی‌بدیل و شاخص در کشورهایی همچون مصر، افغانستان و پاکستان ترویج شده و زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم از این دستاوردها به نحو احسن صیانت و پاسداری کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ برای شناساندن و معرفی جایگاه دینی و ملی جمهوری اسلامی ایران به ویژه زبان و ادبیات کشورمان در دنیا باید تلاش و جدیتی واقعی انجام شود چرا که زبان و ادبیات ایران اسلامی به عنوان زبان علمی بسیاری از کشورها سال‌ها مورد استفاده بوده و با توجه به این امر باید زمینه معرفی آن به سایر کشورها فراهم شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon