صادرات آرد اردبیل به شرکت‌های صادراتی واگذار شود

صادرات آرد اردبیل به شرکت‌های صادراتی واگذار شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: کارخانجات تولید آرد در اردبیل باید صادرات را به شرکت‌های صادراتی واگذار کنند و خود متمرکز تولید با کیفیت آرد باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در بازدید از کارخانه تولید آرد در اردبیل اظهار داشت: بسیاری از کارخانجات آردسازی شهر اردبیل قبل از انقلاب احداث شده‌اند که هم‌اکنون با وجود به روزرسانی دستگاه‌ها، ساختمان‌های این کارخانجات از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

وی گفت: نیازمند یک مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مناسب هستیم که این کارخانجات از وسط شهر به یک مجتمع مخصوص کارخانجات آردسازی انتقال یابند که حتی می‌توانیم در منطقه ویژه اقتصادی برای این کارخانه‌ها محل معین تعیین کنیم تا در آن  فعالیت کنند.

خدابخش تصریح کرد: با انتقال کارخانجات آردسازی به منطقه ویژه اقتصادی، صادرات آرد اردبیل نیز می‌تواند به راحتی انجام شود.

وی بیان کرد: کارخانجات آردسازی باید بیش‌تر فعالیت‌های صادرات را به شرکت‌های صادراتی واگذار کنند و خود بر فعالیت‌های تولید آرد متمرکز باشند که برنامه داریم کارخانه‌های آرد سازی بتوانند با تمام ظرفیت خود کار کنند.

استاندار اردبیل گفت: کارخانجات آردسازی می‌توانند تحت نظر کارخانه خود شرکت صادراتی نیز داشته باشند که هم خرید گندم و هم صادرات آن را به طور دقیق انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه اظهار داشت: تمامی شرکت‌هایی که در سطح کشور در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند شناسایی و به تمامی تولید‌کنندگان استان اردبیل ارائه شده است که برای انجام امور صادراتی خود می‌توانند از این شرکت‌ها استفاده کنند.
سیدحامد عاملی گفت: سال گذشته 66 میلیون دلار از استان اردبیل صادرات به انجام رسیده است که امیدواریم صادرات استان در سال جاری افزایش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon