گزارش تخلفات زمین‌خواری بعد از تعطیلات مجلس جمع‌بندی می‌شود

گزارش تخلفات زمین‌خواری بعد از تعطیلات مجلس جمع‌بندی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا با بررسی‌های دقیق و ارائه گزارش جامع و کامل در این حوزه گزارش تخلفات زمین‌خواری را آماده قرائت در صحن مجلس بعد از تعطیلات تابستانی مجلس کنیم.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:‌ پیگیری پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس با جدیت دنبال می‌شود که طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده‌هابه دلیل قطور بودن آنها است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با زمین‌خواری تصریح کرد:‌ براساس این تاکیدات کمیسیون اصل 90 مجلس در رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری ورود پیدا کرده و در این زمینه گزارش تهیه شده تا علاوه بر قرائت در صحن مجلس در اختیار مسئولان قضایی کشور نیز قرار بگیرد تا به تخلفات این افراد رسیدگی شود.

افضلی‌فرد با اشاره به تعطیلات دو هفته‌ای تابستانی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ با توجه به حساسیت این پرونده‌ها و رسیدگی به مسئله مهم زمین‌خواری و برای تسریع در این امر کمیسیون اصل 90 حتی در ایام تعطیلات نیز بررسی این پرونده را ادامه می‌دهند تا به زودی جمع‌بندی شده و ارائه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با برشمردن استان‌هایی که در این پرونده درگیر هستند، افزود:‌ اغلب این پرونده‌ها مربوط به استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، گلستان گیلان، مازندران است که پس از تهیه گزارش جامع بخشی از آن در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته و بخشی نیز در مجلس قرائت می‌شود تا مردم نیز در این زمینه و تخلفات انجام شده در این حوزه آگاهی داشته باشند.

وی از منع قانونی در زمینه تشریح جزئیات این تخلفات خبر داد و گفت: تا جایی که قانون اجازه دهد و نیاز باشد برخی از دستکاه‌ها و نهادهایی که بیشترین تخلفات را در این حوزه دارند در صحن مجلس اعلام می‌شود تا تخلفات آنها اطلاع‌رسانی شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ با توجه به جلساتی که با مسئولان قضایی کشوری و به ویژه دادستانی تهران و وزارت کشور داشتیم تلاش می‌کنیم تا با بررسی‌های دقیق و ارائه گزارش جامع و کامل در این حوزه این گزارش را آماده قرائت در صحن مجلس بعد از تعطیلات تابستانی مجلس کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon