۳۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل خریداری شد

354 هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل خریداری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تا به امروز در سطح استان اردبیل،‌ حدود ۳۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ علی نوبخت در جریان بازدید از کارخانجات آرد‌سازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سطح استان اردبیل 11 کارخانه آردسازی فعالیت می‌کنند که خوشبختانه با توجه به نان تولید شده، کیفیت آردهای تولید شده در اردبیل مناسب است.

وی گفت: تا به امروز حدود 354 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که بهترین گندم‌های شمال استان  گندم دیم است به کارخانجات آردسازی تحویل داده شده و برای مصرف نانوایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: ظرفیت کارخانجات آردسازی استان اردبیل در حدود 60 تن است که با توجه به تولید قابل قبول گندم اردبیل،‌ سال آینده نیز در بحث کیفیت نان تولید شده مشکلی نخواهیم داشت.

نوبخت تصریح کرد: به هیچ عنوان در استان اردبیل کمبود گندم نداریم چرا که مصرف سالانه استان در حدود 200 هزار تن بوده و تا به امروز نیز گندم مازاد تولید کرده‌ایم و مجوزصادرات گندم به استان‌های دیگر کشور نیز از اردبیل صادر شده است.

وی بیان کرد: برداشت و خریداری گندم در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به پایان رسیده و در شهرستان گرمی نیز تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد و خریداری گندم از شهرستان مشگین‌شهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon