فرودگاه اردبیل محدودیتی برای برقراری پرواز خارجی ندارد

فرودگاه اردبیل محدودیتی برای برقراری پرواز خارجی ندارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل از آمادگی کامل برای برقراری سفرهای خارجی به کشورهای همجوار بدون هیچ گونه محدودیتی را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، میرفخرالدین هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: 176 پرواز داخلی ماهانه از فرودگاه‌های استان اردبیل به مقاصد مختلف و به ویژه مشهد و تهران انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به لغو شدن پروازهای عمره مفرده بیان کرد: با توجه به لغو این پروازها در حال حاضر عتبات عالیات تنها مقصد خارجی از فرودگاه اردبیل بوده و پرواز خارجی استان تنها مربوط به این مقصد است.

وی با اعلام آمادگی فرودگاه اردبیل برای انجام پروازهای خارجی و داخلی بدون محدودیت‌های مختلف تصریح کرد:‌ در سال گذشته 165 پرواز خارجی از فرودگاه اردبیل به مقاصد تعیین شده انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به انجام یک هزار و 467 پرواز داخلی در سال گذشته گفت: در مجموع در فرودگاه اردبیل در سال گذشته یک هزار و 632 نشست و برخاست انجام شده است.

هاشمی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در فرودگاه اردبیل آمادگی داریم تا به صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده و بدون محدودیت به برقراری پرواز با کشورهای همجوار بپردازیم و در این زمینه هیچ مشکل و نارسایی در استان وجود ندارد که انتظار می‌رود در این زمینه تورگردان‌ها و دفاتر هواپیمایی ورود کنند.

وی با تاکید بر تجهیز فرودگاه اردبیل به امکانات کمک ناوبری اظهار کرد: یکی از امتیازهای ویژه فرودگاه اردبیل دو بانده بودن آن بوده که در سایر فرودگاه‌های کشور این امکان وجود ندارد و با وجود 3 باب ترمینال خارجی، داخلی و حج از ظرفیت‌های خوبی در این حوزه برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از احداث ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل خبر داد و افزود: با انجام اقدامات لازم ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در 7 هزار و 500 مترمربع فضا در حال احداث بوده که تلاش می‌کنم تا شهریور ماه بتوانیم از این ترمینال بهره‌براری کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon