تاثیر «یخ زده»:نام «السا» یکی از ۵۰۰ نام محبوب آمریکا

تاثیر «یخ زده»:نام «السا» یکی از 500 نام محبوب آمریکا

خبرگزاری تسنیم: شاید در ابتدا هیچ کس را نمی کرد انیمیشن «یخ زده» تا این حد محبوب و تاثیر گذار شود. حالا به نظر می رسد بتوان گفت این محصول فرهنگی توانسته یک موج را در دنیا به راه اندازد. موجی که حتی به شخصی ترین وجوه زندگی خانواده ها هم کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات اداره امنیت عمومی در آمریکا، نام «السا» به بالاترین حد محبوبیتش رسیده به طوری که در آرشیو سال های گذشته هم هیچ گاه نام «السا» به این میزان از محبوبیت نرسیده بود.
بر اساس تحقیقات نیویورک تایمز این محبوبیت بی سابقه به طور مستقیم با موفقیت انیمیشن «یخ زده» کمپانی دیزنی در ارتباط است. انیمیشنی که در نوامبر 2013 اکران جهانی شد. در نتیجه در سال 2014، به طور دقیق 1131 دختر تازه متولد شده نام «السا» را دریافت کردند. این رقم نام «السا» را به رتبه 286 ام محبوب ترین نام های آمریکا رساند. در حالی که سال 2013 این نام در رتبه 528 ام جدول رده بندی بود. آمار اداره امنیت عمومی آمریکا نشان می دهد آخرین باری که این نام تا این اندازه محبوب بوده به سال 1897 بر می گردد. سالی که «السا» به رتبه 251 رسیده بود. آخرین بار هم در سال 1917 بود که «السا» به جمع 500 نام محبوب آمریکا رسیده بود. تا قبل از آغاز شدن قرن جدید «السا» با رتبه 999 در سال 1998 به پایین ترین میزان محبوبیتش رسیده بود.
از سوی دیگر اما نام «آنا»، دیگر شخصیت این انیمیشن دیزنی همیشه محبوب بوده. با این وجود این نام هم در سال 2014 با 5639 انتخاب، توانسته به رتبه 34 ام محبوب ترین نام های آمریکا برسد. اما نام های اولاف و اسون در میان پسرها اصلا نتوانستند محبوبیت پیدا کنند. آنها حتی در 1000 نام برتر هم قرار ندارند. آخرین بار نام اولاف در 1921 توانسته بود به رتبه زیر 1000 برسد.
گفتنی است کمپانی دیزنی اخیرا با فیلم «سیندرلا» از انیمیشن کوتاهی با عنوان «تب یخ زده» رونمایی کرده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران