آیت‌الله علم‌الهدی: برخی مسئولان امروز طرفدار شهوت‌رانی و عیاشی رفاه‌طلبان شده‌اند

آیت‌الله علم‌الهدی: برخی مسئولان امروز طرفدار شهوت‌رانی و عیاشی رفاه‌طلبان شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهد گفت: در بحث کنسرت، مسئولی می‌گفت چرا شما مزاحم مردم می‌شوید و نمی‌گذارید مردم از یک برنامه‌ای استفاده کنند، در پاسخ گفتم مردمی که با این گرانی برای خوراک شبانه‌روزی شان مشکل دارند، ۷۰ هزار تومان بلیت کنسرت نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در محل مهدیه مشهدمقدس، به عبارت «وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ» اشاره کرد و اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار درباره سرنوشت انسان‌های فداکاری که در راه خدا مجاهده کرده و احیاناً به شهادت می‌رسند سخن می‌گوید. در اینکه سرنوشت آن‌ها بهشت، سعادت ابدی و لذت اخروی است، جای بحث نیست اما خصوصیات و توضیحی که ذات مقدس پروردگار در این آیه و آیات پنجم و ششم بیان می‌کند، قابل تأمل و توجه است.

وی ‌به ارائه توضیحاتی پیرامون تعریف جریان خداستیز پرداخت و گفت: گاه کسی کافر است، خدا و معاد برای او ثابت نشده و حجت بر او تمام نشده است که برخورد با چنین کفاری بنا نیست اما گاه کافری اعتقاد به خدا و ایدئولوژی اسلامی را به‌عنوان مانعی بر سر راه کامیابی‌ها و توسعه لذ‌ت‌ها و شهوات خود فرض کرده و درصدد ستیز و نبرد با خدا بر می‌آید که این «کافر خداستیز» است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه جامعه به دو جریان خداباور و خداستیز تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: این تنها مربوط به جامعه کفر نیست و گاه در یک جامعه دینی هم دو جریان مدافع خدا و خداستیز ایجاد می‌شود، گاهی در بین مردمی که ادعای خداپرستی می‌کنند نیز جریان‌های خداستیز به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی جریانی ببیند مسئله رهبری ولایی جامعه در خط حاکمیت‌الله، با منافع و مطامع سیاسی‌اش جور در نمی‌آید و درصدد مقابله با جریان ولایت برآید، «خداستیز» است ولو نماز بخواند و روزه بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در همین بحث کنسرت، آقایی از مسئولان می‌گفت چرا شما مزاحم مردم می‌شوید و نمی‌گذارید مردم از یک برنامه‌ای استفاده کنند؟ در پاسخ گفتم «بلیت این کنسرت‌ها 70 هزار تومان است و کسانی که این بلیت را می‌خرند به‌جز یک اقلیت هوس‌ران نیستند؛ مردمی که با این گرانی برای خوراک شبانه‌روزی شان مشکل دارند، 70 هزار تومان بلیت کنسرت نمی‌دهند.»

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به چنین مسئولانی گفت: شما به عنوان یک مسئول و مدعی این نظام که مسئولیتت را براساس خون شهدا به دست گرفته‌ای، طرفدار شهوت‌رانی و عیاشی رفاه‌طلبانی شده‌ای که اگر بنا شد یک حکم الهی جلوی شهوت‌رانی‌شان را بگیرد، ناراحت می‌شوند؟ یا با یک ارزش الهی مقابله می‌کنی تا راه را برای شهوت‌رانی یک اقلیت رفاه طلب باز کنی؟

وی خاطرنشان کرد: مسلمان معتقد باید جبهه‌اش را مشخص کند که آیا در جبهه خداستیز است یا جبهه مدافع خدا؛ جوانان عزیز به این نکته توجه داشته باشید که در هر حزب، جریان و جناح سیاسی که خواستید وارد شوید، اول محاسبه کنید که این جریان سیاسی با آن ویژگی‌ها و خصوصیات، جبهه خداستیز است یا جبهه خداباور؟

آیت‌الله علم الهدی یادآور شد: جناح‌گرایی خوب نیست، خداگرایی خوب است اما من که خداگرا هستم باید در جبهه خدا قرار بگیرم و نمی‌توانم خداگرا باشم و در برابر جبهه‌ای که برای دفاع از خدا تشکیل شده بی‌تفاوت باشم.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ»، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) از خودش حرفی نمی‌زند و هرچه می‌گوید وحی خدا است پس اگر پیامبر(ص) کشته راه خدا را «شهید» نامیده، این اراده و رضای خدا بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر به شهید «کشته راه خدا» بگوئید محترمانه‌تر است یعنی این شهید آن قدر در درگاه خدا تقرب دارد که خدا در قرآن به او «کشته شده برای من» می‌گوید؛ این که خود خدا بگوید کشته شده در راه من، ارزشش برای شهید از هر عنوان دیگری بالاتر است و عنوان دیگری محترمانه‌تر از این نیست.

انتهای پیام/ آ

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon