رمز موفقیت شهید دستواره در عملیات فاو

رمز موفقیت شهید دستواره در عملیات فاو

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای قرارگاه مرکزی عمار در مراسم گرامی داشت و یادواره شهید سید محمدرضا دستواره و جاوید الاثر احمد متوسلیان از ویژگی های اخلاقی و رمز موفقیت شهید دستواره در عملیاتی در فاو سخن گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامی داشت و یادواره شهید سید محمدرضا دستواره و جاوید الاثر احمد متوسلیان با حضور سردار کوثری، صمیمی رئیس بنیاد شهید تهران، حجت السلام و المسلمین گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله و همرزمان آن شهید، خانواده شهدا و اقشار مردم روز گذشته در حسینیه فاطمه الزهرا سپاه محمد رسول الله برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین گواهی گفت : مجلس امروز به مناسبت گرامی داشت شهدای عملیات غرور آفرین کربلای 1 که در منطقه مهران انجام شد برگزار می شود. این عملیات منجر به آزاد سازی مهران شد و موجب شادی امام خمینی( رحمت الله علیه) و سرور مردم شد. یکی از شهدای این عملیات این سید جلیل قدر شهید دستواره است که این مراسم به احترام او برگزار شده است.

وی ادامه داد: ما مسئولیت سنگینی در مقابل شهدا داریم. آن هایی که رفتند سر دادند تا ما امروز سربلند کنیم و با تمام وجود در برابر تمامی خواهان بایستیم و بگوییم که تا روزی که زنده خواهیم بود اجازه نخواهیم داد تا امنیت ما و منطقه را تهدید کنید و باید تسلیم انقلابیون در منطقه باشید. ما اکنون 51 هزار جانباز و 22 هزار و 700 خانواده شهید در تهران داریم. 57 خانواده از این تعداد 3 شهید داده‌اند و 6 خانواده 4 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند. هم چنین 2 خانواده هستند که 5 فرزند خود را تقدیم کرده اند. اگر از من و شما بپرسند که این ها چرا شهید شدند جواب همه ما این است که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب کربلا است. این انقلاب باید زنده بماند تا زمانی که دست ولی الله اعظم برسد و آن روز است که روز آرامش ما خواهد بود. این انقلاب قطعا به دست ولی الله اعظم خواهد رسید و این شما مردم هستید که سربازان این انقلاب هستید.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) بیان داشت: آن‌هایی که در پی نا امن کردن منطقه هستند تا اعلام کنند که ایران به رکود رسیده است، مگر سال‌های 59 و 60 را ندیدند؟ مگر عملیات کربلای 1 و 2 و 5 ، والفجرها و بیت المقدس را ندیدند؟ آیا ندیدند که مردم حتی شیره جانشان را برای دفاع از کشورشان دادند؟ آن ها ما را از چه چیزی می خواهند بترسانند؟ ملت ما از تحریم ترس ندارد بلکه از بزدلی و ترس وحشت دارد ما 36 سال است که تحریم هستیم. امروز ملت ما همه چیز دارد این گونه نیست که توافق بشود یا نشود تفاوت کند. اگر شد چه بهتر اما اگر نشد هم اوضاع تفاوت نمی‌کند. البته ما به سربازان این راه خسته نباشید می‌گوییم اما به آن ها اعلام می‌کنیم که اگر توافق نشد و دشمن دنبال زیاده خواهی بود ما نگران نخواهیم شد.

گواهی ضمن خدا قوت به سرداران سلیمانی و قاآنی ، خطاب به آن‌ها گفت: ما روزانه صدها بسیجی داریم که به ما مراجعه کرده و خواهان جنگیدن با داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع) هستند و می‌پرسند که باید چه کنند و به کجا باید مراجعه کنند. به این سرداران خسته نباشید می‌گویم.

حجت الاسلام طائب نیز در این مراسم با اشاره به سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: امروز سالگرد عملیات کربلای 1 و سالگرد یکی از زشت‌ترین جنایات آمریکا یعنی هدف‌گیری هواپیمای ایرانی توسط ناو آمریکایی است. این ها چه چیزی را هدف قرار دادند و این هجوم‌ها برای چه بوده است؟ 12 تیر 1367 بود که هواپیمای ایرانی مورد حمله قرار گرفت. در آن زمان اوضاع جنگ در داخل کشور خوب نبود. فشارهای زیادی به امام خمینی برای پذیرش قطعنامه وارد می‌شد. حتی برای امام آقای منتظری را به عنوان جانشین و قائم مقام تعیین کرده بودند. این قدر امام تنها بود که بعد از آن که آقای منتظری اعلامیه‌ای علیه آمریکا صادر کرد امام بسیار خوش حال شد. چرا که بالاخره آقای منتظری از آمریکا حمایت نکرده بود.

وی افزود: امام در جواب به اعلامیه ایشان گفتند که امروز جنگ ما با شوروی و آمریکا و آل سعود نیست بلکه جنگ ما جنگ مکتب اسلام علیه مکتب کفر و اشرافیت است. در حقیقت امام علمی را بر دوش گرفته بود که کفر را تهدید می‌کرد. پس در این راه برای از بین بردن تو هیچ قاعده ای وجود ندارد . امام علی(علیه السلام) در جنگ جمل پرچم را به دست محمد حنفیه دادند و به ایشان فرمودند که مبادا این جلوها را ببینی بلکه باید پایانه را ببینی. منظورشان این بود که اگر جلو را ببینی در حالی که پیروزی به دست آورده باشی بی خیال می شوی و اگر شکست خورده باشی نا امید می‌شوی. اما زمانی که پایانه را ببینی به آن اندازه بار برمی‌داری . هم چنین ممکن است که در خط مقدم دچار بالا و پایین شوی و بار را زمین بگذاری.

حجت الاسلام طائب به خاطره ای از شهید دستواره اشاره کرد و گفت: خاطرم هست که در یکی از ملاقات‌هایمان با سید محمدرضا دستواره بعد از شهادت برادرش، به من گفت که برادرم دو ماه است که این جاست و شهید شد. اما من از سال 58 و 59 این جا هستم و شهید نشدم. من به او گفتم که خدا با حکمت خود افراد را انتخاب می‌کند و تا زمانی که وقتش نرسیده تو را نمی برد. اما من مطمئن هستم که تو با مرگ طبیعی از دنیا نخواهی رفت و شهید می شوی.

وی به مهم ترین ویژگی این شهید والامقام اشاره کرد و گفت : ایشان در تمام فراز و نشیب‌های سیاسی وارد نمی‌شد و رزمندگی خود را رها نمی‌کرد. به نظرم امام دلش به این ها خوش بود و تا زمانی که این شهیدان بودند نمی‌شد جام زهر را به امام نوشاند. برای این که بفهمیم قبول قطعنامه از سوی امام چه پیامی داشت باید توجه کنیم که زمانی که امام حسن( علیه السلام ) در برابر معاویه کوتاه آمد، برای مردم زمان ایشان لعن می‌فرستید یا درود؟ اگر امام حسن(ع) با معاویه صلح نمی‌کرد اسلام از بین می‌رفت اما آیا راه همین بود یا ایشان از ناچاری این کار را کرد؟ من می‌گویم ایشان به ناچار این کار را انجام دادند چرا که مردم نمی‌آمدند. پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی(ره) نیز همین گونه بود. امام دیگر یاور نداشت، دستواره نداشت، احمد متوسلیان نداشت و به ناچار مجبور به پذیرش قطعنامه شد.

رئیس شورای قرارگاه مرکزی عمار به ولایت مداری شهید دستواره اشاره کرد و گفت: دوران غیبت، دوران امتحان شیعه نسبت به امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) است. گفتیم اگر ولی فقیه را رد کردی انگار امام زمان را رد کردی و اگر امام زمان را رد کردی انگار خدا را رد کردی. خاطرم هست که که در فاو عملیات داشتیم. در ظاهر این عملیات قطعا جواب نمی داد. این موضوع را به شهید دستواره گفتم که این عملیات نمی‌گیرد. اما ایشان در جواب گفتند که چون امام گفته باید انجام دهیم. این راز موفقیت این شهید است.

وی اضافه کرد: در یکی از سالگردهای امام خمینی(ره) بود که با یکی از نمایندگان کشور آفریقایی صحبت می‌کردم. او به من گفت که نمی‌دانم چرا آمریکا تمام دور تا دور کشور شما را گرفته اما جرات نمی‌کند که به خاک شما نزدیک شود. در پاسخ به او گفتم دلیل این موضوع نیرویی است که نه من می بینم و نه تو می بینی. این نیرو از سمت شهدای جنگ ما است. چرا که خداوند می‌گوید« و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا...»

حجت الاسلام طائب در بخش پایانی سخنان خود گفت : امام خمینی(ره) فرمودند که جنگ ما جنگ اسلام و کفر است. پس اگر می‌خواهی به قله اسلام یعنی امام زمان برسی باید محل ظهور او را امن کنی. در همین مذاکرات ببینید که در ابتدا گفتند که مشکل ما هسته ای است و ما از خیلی از حقوق خود در این حوزه کوتاه آمدیم اما نهایتا خودشان را لو دادند و خواسته اصلی خود را که بازدید از مراکز نظامی بود فاش ساختند. به نظر من اگر ما رهبر نداشتیم و ایشان سینه‌اش را سپر نمی‌کرد و نمی‌گفت که من اجازه این بازدید را نمی دهم قطعا آن ها ما را شکست داده بودند . از جانب کشور ما باید یک پیام به دنیا صادر شود و آن پیام مقاومت است . اکنون در بقیه جاها ببینید که جبهه حق چگونه جلو می رود . پیام مقاومت تنها پیامی است که باید از جانب ما برای آن ها صادر شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران