یک مورد بیماری کریمه کنگو در استان فارس شناسایی شد


یک مورد بیماری کریمه کنگو در استان فارس شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی یک فرد مبتلا به بیماری کریمه کنگو در استان فارس خبر داد و گفت: این بیمار روز گذشته شناسایی و مراحل درمان وی در حال انجام بوده و رو به بهبود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن مقدمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه بیماری کریمه کنگو در حال بومی شدن است و سالانه در استان‌های مختلف کشور افراد به این بیماری دچار شده و سبب مرگ آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز دو نفر براثربیماری تب کریمه کنگو در استان فارس فوت شدند بیان کرد: مهم‌ترین عامل بروز این بیماری از گوشت‌های ناسالم و گوشت‌هایی است که از مکان‌های نامعتبر تهیه می‌شود.

مقدمی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و پیشگیری در این بیماری بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: افرادی که با گوشت خام سر و کار دارند باید به طور حتم از دستکش استفاده کرده و طوری دقت عمل در خرد کردن آن داشته باشند تا ترشحات گوشت به چشم آنان نرسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری کریمه کنگو بیشتر در مکان‌هایی که با دامپروری در ارتباط هستند اتفاق می‌افتد گفت: علائم اولیه این بیماری با تب،بدن‌درد و سردرد آغاز شده و پس از سه تا چها روز خوزن‌ریزی در بدن، دهان و حتی گوارش اتفاق می‌افتد و بیمار در شوک می‌رود.

وی با بیان اینکه تشخیص به موقع افراد مشکوک به این بیماری مهم است و با توجه به واگیر بودن این بیمار باید افراد پیشگیری‌‌های لازم را داشته باشندخاطرنشان کرد: باید نظارت‌های لازم توسط دامپزشکی در ذبح دام صورت گیرد به طوری که از ذبح دام‌های بیمار و آلوده و عرضه گوشت در مراکز غیربهداشتی نیز جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته برای کنترل سالک در استان فارس گفت: با تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با فرمانداری‌های شهرهای آلوده استان فارس به سالک همکاری بین بخشی در کنترل آن آغاز شده است.

وی با اشاره به شناسایی کانون‌های آلوده به سالک در استان فارس افزود: مناطق مختلف در شهر مرودشت، لپویی شیراز، اطراف دریاچه بختگان و طشک، اطراف شهر نی‌ریز و شهر آباده طشک از کانون‌های پرخطر سالک هستند و براساس آمارهای موجود نوع سالک روستایی در استان بیشتر از سالک شهری است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon