آن سوی تهدید داعش علیه حماس در غزه و مسیحیان در قدس

آن سوی تهدید داعش علیه حماس در غزه و مسیحیان در قدس

خبرگزاری تسنیم: تهدید داعش علیه حماس در غزه در مقطعی صورت گرفت که جنایات این رژیم در غزه با انتشار گزارش کمیته تحقیق جنگ غزه از حاشیه به متن در آمد و با انعکاس خبر ظهور داعش در غزه بهانه جدیدی برای حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه فراهم می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، از زمانی که داعش دولت خودخوانده خود را بر مناطق اشغالی عراق و سوریه تحمیل کرد کاملا مشخص بود که این گروه در خدمت رژیم صهیونیستی است و آرزوی دیرینه این رژیم را در تجزیه دولت و کشورهای اسلامی منطقه در پوشش توجیهات دینی چون احیای خلافت محقق می کند .

با گذشت زمان نشانه های بیشتری از نفوذ سرویس هاس اطلاعاتی و امنیتی این رژیم در میان اعضای داعش و تلاش این سرویس ها برای برقراری ارتباط میان داعش و اعراب اراضی اشغالی آشکار شد .

در این راستا این رژیم با انتشار چند نوارویدیویی مدعی شد که جوانان اعراب ساکن سرزمین های اشغالی سال 1948 به داعش در عراق و سوریه پیوسته اند اما  آنچه در این میان پنهان و مخفی نگه داشته شد این است که چگونه این جوانان مسافت طولانی را از زیر دید سرویس های اطلاعاتی و امنیتی صهیونیستی طی کرده و خود را به منطقه تحت تصرف داعش رسانده اند .

در روزهای اخیر نیز باز خطر و تهدید داعش در فلسطین مطرح شده اما این بار نه  از سوی مسئولان این رژیم بلکه توسط خود داعش علیه حماس  به عنوان یکی از محورهای اصلی مقاومت فلسطینی در غزه و همچنین علیه مسیحیان فلسطینی در قدس .

آنچه در این میان قابل تامل است اینکه هر دو هدف با دقت انتخاب شده و درست زمانی خطر داعش در غزه مطرح شده که این رژیم از ناحیه های مختلف ازجمله : انتشار گزارش کمیته تحقیق جنگ غزه به علت ارتکاب جنایات جنگی ، ارائه اولین شکایت فلسطینی ها به دیوان کیفری بین المللی ، اعمال تحریم خرید  کالاهای ساخت شهرک نشین ها در اروپا و ممانعت از ورود ناوگان آزادی 3 به غزه تحت فشارهای بین المللی قرار گرفته است و در چنین فضایی  مشخص است که انتشار خبر ظهور داعش در غزه و قدس کاملا به نفع این رژیم است.

تهدید داعش علیه فلسطینی ها از غزه تا قدس به روایت رسانه ها

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (10 تیر)در گزارشی نوشت :"ستیزه جویان داعش روز سه شنبه با تهدید به اینکه نوار غزه را به یکی از مناطق تحت کنترل خودشان در خاورمیانه تبدیل خواهند کرد ، حماس را متهم کردند در اجرای احکام دین به قدر کافی محکم نیست.این تهدید که از طریق پیامی ویدئویی از مقر داعش در سوریه منتشر شد یک چالش آشکار نادر برای حماس به شمار می رود.یکی از اعضای داعش که صورت خود را پوشانده بود در این پیام ویدئویی مقامات حماس را « حاکمان ستمگر حماس » خطاب کرد و گفت :« ما این دولت یهودی ( اسرائیل ) را ریشه کن خواهیم کرد. ما قانون اسلامی را در غزه به اجرا درخواهیم آورد. ما قسم می خوریم آنچه امروز در سوریه اتفاق می افتد ، در غزه اتفاق خواهد افتاد."

پیش از این شبکه های اینترنتی اجتماعی فلسطینی از درگیری های شدید میان اعضای جنبش حماس با گروه های سلفی در داخل غزه خبر دادند.این درگیری ها به کشته شدن یکی از نیروهای مهم گروه های سلفی منجر شد و آنها اعلام کردند از این بعد هیچ تساهلی با حماس نخواهند داشت و باید این جنبش منتظر انتقام شدید گروه های سلفی باشد.

خبرگزاری اسکای پرس فلسطین با اشاره به هشدار شدید اللحن گروه تروریستی داعش به حماس در نوار غزه، به بخشی از هشدار این گروه تروریستی اشاره کرد که در آن دلیل عصبانیت داعش از حماس آشکار می شود.در این نوار ویدیویی فردی با نام ابوقتاده المقدسی می گوید:« حماس مسجد ابن تیمیه را تخریب کرد و دوستانمان را به اتهام خوارج به قتل رساند، فقط تعداد اندکی از این اتفاقات آگاهند. قسم به خدا از شما انتقام می گیریم و با شما همانگونه برخورد می کنیم که در یرموک( اردوگاه آوارگان فلسطینی در دمشق) برخورد کردیم.»در ادامه این تهدید حماس جنبشی غیر اسلامی خوانده می شود که حضورش فقط برای ایران و آمریکا سود دارد.

خبرگزاری سمای فلسطین در گزارشی از غزه ضمن انعکاس مواضع حماس به برخورد متقابل این جنبش علیه داعش پرداخت و به نقل از محمود الزهار نوشت : "تهدیدات داعش همراه با اقداماتی عملی است. اخیرا در این زمینه فعالیت هایی را در نوار غزه شاهد بوده ایم در نتیجه نگاه ما به این تهدیدات، نگاهی  امنیتی است و هر فردی که قوانین امنیتی را نقض کند بر اساس قانون با او برخورد می شود. با آن دسته از افرادی که در پی مقابله فکری با ما باشند(در پی ترویج اندیشه های افراطی برآیند) هم  به طور جدی برخورد می شود. این تهدیدات در چارچوب تهدیدات دیگر کشورها علیه غزه و حماس است و حتی در این میان کشورهای عربی و اسرائیل یا گروههای کوچک و بزرگی در فلسطین نیز جای می گیرند اما تکیه گاه حماس پایگاه اجتماعی این جنبش در نزد افکار عمومی است."

وی درباره فعالیت گروههای تندرو در نوار غزه و تلاش داعش برای نفوذ در میان این گروهها گفت:«دلیل این  اتفاق آزادی های زیادی است که حماس در غزه ایجاد کرده است، این آزادی ها به ویژه در مبحث مقابله با اشغالگران بیشتر است زیرا همه می توانند برای مبارزه با اشغالگران سلاح به دست بگیرند.»

خبرگزاری سما در ادامه به انعکاس دیدگاه "مصطفی صواف" تحلیلگر فلسطینی پرداخت و نوشت :" داعش در نوار غزه حضور ندارد و بیان تهدیدات اخیر تنها جنبه تبلیغی و روانی داشته است زیرا داعش در پی آن بود تا نوار غزه را یکی از مناطق تحت نفوذ خود معرفی کند اما به طور کلی این تهدید می تواند ریشه های امنیتی و سیاسی داشته باشد.» وی این تهدیدات را تهدید دستگاههای اطلاعاتی برخی از کشورهای عربی و غیر عربی علیه حماس دانست و گفت:« هدف از بیان چنین تهدیداتی این است که وانمود کنند شرایط نوار غزه به گونه ای است که ممکن است برخی طرف ها، غیر از رژیم اشغالگر، به آن حمله کنند.»

خبرگزاری سما در گزارشی دیگر از تهدید داعش علیه مسیحیان قدس خبر داد و نوشت :"گروه داعش با انتشار دومین بیانیه خود در قدس مسیحیان این شهر را به طور مستقیم تهدید کرد در صورت خودداری از ترک این شهر کشته خواهند شد. سرویس های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین که به طور غیر رسمی در این شهر فعالیت دارند در تلاشند در خصوص این بیانیه ها تحقیق کنند و بدانند که آیا طرف های محلی در قدس در این موضوع دخالت دارند یانه. به گفته برخی از جمله یک مسئول فلسطینی در قدس بیانیه های داعش اقدامی از طرف منابع اطلاعاتی اسرائیل است و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز به دخالت طرف های اسرائیلی در خصوص این بیانیه ها اشاره تلویحی کرده است. با این حال فلسطینیان قدس و دیگر مناطق فلسطینی به واقعیت نقش رو به رشد داعش و گروه های سلفی در زندگی فلسطینیان اذعان دارند.همچنین وجود هواداران داعش و حمایت کنندگان این گروه را در مساجد ، خیابان ها و قهوه خانه های قدس و دیگر مناطق نمی توان نادیده گرفت."

هردو تهدید داعش در غزه و قدس با توجه به  بستر و محیط اعمال آن ارتباط میان این تهدید‌ها و منافع رژیم صهیونیستی را آشکار می‌کند . تهدید داعش علیه حماس در غزه  در مقطعی صورت گرفت که جنایات این رژیم  در غزه  با انتشار گزارش کمیته تحقیق جنگ غزه از حاشیه به متن در آمد و در عین حال ورود کشتی ناوگان آزادی 3 به مقصد غزه برای شکستن محاصره این منطقه ، باز فاجعه انسانی حاکم بر این منطقه را در سیبل توجه جامعه جهانی قرار داد . در چنین شرایطی کاملا مشخص است که  صرف انتشار تهدید داعش علیه حماس در غزه، اذهان را از دو اقدامی که فشارهایی را بر  رژیم صهیونیستی وارد می‌کرد،  منحرف کرد؛ ضمن آنکه با انعکاس خبر ظهور داعش در غزه بهانه جدیدی برای حمله رژیم صهیونیستی به  این منطقه فراهم می‌شود.

از طرف دیگر اینکه در اولین بیانیه داعش در قدس مسیحیان مورد تهدید واقع شده اند کاملا حساب شده بوده  و برای نقطه شروع هدف گذاری دقیقی بوده است. چون در این صورت امکان دارد مسلمانان قدس حساسیتی نسبت به تهدید داعش علیه مسیحیان نداشته باشند و این رژیم با آسودگی خاطر می تواند یک گام دیگر در مسیر یهودی سازی قدس گام بردارد .بر این اساس می توان حدس زد که این رژیم در گام بعدی مسلمانان و حتی احتمالا اماکن مقدس واقع در  بیت المقدس را مورد  تهدید قرار خواهد داد .

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان