فرهنگ اسلامی در مدارس شهرستان نمین ترویج شود

فرهنگ اسلامی در مدارس شهرستان نمین ترویج شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه نمین گفت: باید مدیران و معلمان مدارس در سطح شهرستان نمین تلاش کنند تا فرهنگ دینی و اسلامی در مدارس بین دانش‌آموزان توسعه و ترویج یابد تا از این طریق بتوانیم شاهد رشد و تعالی جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین اظهار داشت: باید مدیران و معلمان مدارس در سطح شهرستان نمین تلاش کنند تا فرهنگ دینی و اسلامی در مدارس بین دانش‌آموزان توسعه و ترویج یابد تا از این طریق بتوانیم شاهد رشد و تعالی جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش و تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه دارد، افزود: باید از این ظرفیت و قابلیت مسئولان آموزش و پرورش استفاده کرده و زمینه‌ای را فراهم کنند تا رشد معنوی و روحی دانش‌آموزان در مدارس مهیا شود چرا که این امر سبب توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

یوسف‌زاده با تشریح اهمیت توجه به مسائل دینی و قرآنی در آموزش و پرورش توسط معلمان بیان کرد: توجه به این مهم باید ملاک ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های معلمان در مدارس قرآن و آموزه‌های آن باشد چرا که قرآن کریم سعادت بشری را به دنبال دارد.

امام جمعه نمین با تاکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاسی‌کاری در این نهاد آموزشی و تربیتی به عنوان سمی است که می‌تواند اهداف این نهاد را به زیرسئوال برده و از مسیر واقعی خود منحرف سازد.

وی گفت: اهمیت آموزش و پرورش به حدی است که حتی فراتر از تمامی امور اجرایی در جامعه است و با توجه به این اهمیت باید معلمان در مدارس برای ارتقا و توسعه معنوی دانش‌آموزان در کنار ارتقای علمی آنها تلاش و برنامه‌ریزی کنند و از برخی سیاست‌زدگی‌های پرهیز کنند.

امام جمعه نمین با تاکید بر تشویق معلمان و دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش بیان کرد: تشویق یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در نظام تربیتی بوده که باید آموزش و پرورش این مهم را در نظر گرفته و با تشویق دانش‌آموزان و معلمان زمینه ارتقای نظام تعلیم و تربیت را فراهم آورد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon