۱۵۰۰ طرح اشتغال‌زا در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

1500 طرح اشتغال‌زا در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ارسال ۱۵۰۰ طرح اشتغالزایی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، غلام‌رضا متقی ظهر امروز در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همکاری بانک‌های این استان با کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته برای پرداخت تسهیلات اشتغال مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ابلاغیه تسهیلات به بانک‌های سپه، کشاورزی، مسکن، مهر ایران و صادرات اعلام شده است، عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سال گذشته 3 هزار فرصت شغلی در قالب 2 هزار و 850 طرح ایجاد کرد.

متقی از اعلام آمادگی این نهاد برای فراهم اوردن 3 هزار و 500 فرصت شغلی در سال 94، افزود: هم اکنون 1 هزار و 500 طرح اشتغالزایی به طور آماده در بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات مورد نیاز وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد در راستای کمک به نیازمندان، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان در زمینه کار و اشتغالزایی است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، با اتخاذ سیاستهای مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و ارمغان آن تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی است.

متقی آموزش افراد واجد شرایط خانوار‌های تحت حمایت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی، با برگزاری کلاسهای آموزشی و معرفی آنان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی، ارائه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های تکمیلی در حین اجرای طرحهای اشتغال و بازاریابی و فروش تولیدات طرحهای خودکفایی با قیمت مناسب را از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برای مددجویان برشمرد.

وی اظهار داشت: حوزه اشتغال کمیته امداد این استان از نظر جذب اعتبارات بانکی و پرداخت تسهیلات رتبه اول کشوری را در بین کمیته امداد سایر استان‌ها در سال گذشته بدست آورده است.

علیرضا موسوی امجد مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه با اعتبارات محدود و اجرای طرح‌های خرد، مددجویان می‎توانند تحولاتی در زندگی خود ایجاد کنند، گفت: همکاری برخی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی در سال‌های 92 و 93 مطلوب بوده و عملکرد برخی بانک‌های دیگر نیز رضایتبخش نیست.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon