لزوم ارسال گزارش شورای فراقوه‌ای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی به مجلس

لزوم ارسال گزارش شورای فراقوه‌ای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی به مجلس

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی گفت: ارائه گزارش شورای فراقوه‌ای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی به مجلس یکی از ابزارهای نظارتی مجلس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره اقدامات مجلس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مجلس امسال طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی کشور را تصویب کرد و این طرح توسط شورای نگهبان به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس این طرح شورایی متشکل از معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس اول مجلس تشکیل می‌شود و این شورا میزان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در قوای مختلف بررسی کرده و اگر قوانین نیاز به اصلاح داشته باشند یا نیاز به هماهنگی میان قوا وجود داشته باشد، این کار توسط این شورا در عالی ترین سطح انجام می‌شود.

عضو کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی افزود: شورای فراقوه‌ای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در ماه‌های آینده کار خود را آغاز خواهد کرد و هر 6 ماه یکبار گزارش خود درباره تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه و بعد به صحن علنی مجلس ارسال می‌کند.

جلیلی با بیان اینکه بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این سیاست‌ها به عنوان یک پروسه و فرآیند در دستور کار سه قوه قرار گرفت، یادآور شد: این سیاست‌ها در راستای کاهش وابستگی و کمک به حوزه تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: یکی از بخش‌هایی که جدی تر با اقتصاد مقاومتی روبه رو است، توسعه تولید یا کمک به بخش‌های تولیدی و مدیریت کردن واردات در مورد کالاهایی است که امکان تأمین آن در بازار داخل وجود دارد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی افزود: در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی ما به توجه جدی تری از ناحیه دولت و مسئولان نیاز داریم و باید در بخش‌های مختلف کشور و حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی به صورت گسترده تر درباره اقتصاد مقاومتی عمل شود.

انتهای‌پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon