از دست‌دادن سودهای میلیارد دلاری در سایه فروش خام‌سنگ‌های قیمتی کشور

از دست‌دادن سودهای میلیارد دلاری در سایه فروش خام سنگ‌های قیمتی کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس نسبت به از دست‌دادن سودهای میلیارد دلاری در سایه فروش خام سنگ‌های قیمتی کشور انتقاد کرد و گفت: کشوری مانند هند از فروش سنگ‌های قیمتی سالانه ۴۰ میلیارد دلار تجارت دارد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی در زمینه استفاده کشورمان از سنگ‌های قیمتی اظهار داشت: استان‌های قم، خراسان، کرمان، همدان، اصفهان، سمنان و کردستان از مهم‌ترین مناطق دارای معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در کشورمان به شمار می‌روند که متأسفانه اکتشاف و بهره‌برداری معادن سنگ‌های قیمتی، متولی مشخصی ندارد.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود فناوری، نمی‌توانیم سنگ‌های قیمتی معادن ایران را که در برخی موارد در جهان بی‌بدیل هستند، استخراج و عرضه کنیم. 

رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس تصریح کرد: متأسفانه سنگ‌های قیمتی معادن ما به‌صورت خام به کشورهای دیگر فروخته می‌شوند و این کشورها با فرآوری این محصولات و صادرات آن به کشورهای دیگر سود سرشاری به دست می‌آورند.

سعیدی با بیان اینکه کشوری مانند هند در حال حاضر با صادرات سالانه بیش از 40 میلیارد دلار جواهرآلات و سنگ‌های قیمتی از قطب‌های مهم صنعت جواهرسازی در جهان است،‌ اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت معادن موجود در کشور بتوانیم سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon