«نبرد الزبدانی» آخرین حلقه درگیری‌های ارتش سوریه در القلمون است

«نبرد الزبدانی» آخرین حلقه درگیری‌های ارتش سوریه در القلمون است

خبرگزاری تسنیم: سرلشکر یحیی سلیمان کارشناس مسائل نظامی سوریه تأکید کرد که نبرد ارتش سوریه و مقاومت لبنان برای بازپس‌گیری الزبدانی آخرین حلقه از درگیری‌های ارتش سوریه در منطقه القلمون است.

سرلشکر «یحیی سلیمان» کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق تأکید کرد که اهمیت نبرد الزبدانی در این است که این نبرد آخرین حلقه از سلسله درگیری‌های ارتش سوریه و مقاومت لبنان در منطقه القلمون است به‌ویژه بعد از اینکه ارتش تمامی درگیری‌ها را در این منطقه پایان داده و بیشتر مواضع را تحت کنترل خود گرفته که از جمله این مواضع منطقه بقاع لبنان، القلمون و سلسله‌جبال لبنان است. (لینک خبر)

سلیمان افزود که این درگیری‌ها در یک چهارچوب منطقی و بر اساس اولویت‌ها صورت می‌گیرد و نبردهای مهمتری هم در منطقه عرسال و اطراف آن انجام شد که از نبرد الزبدانی مهمتر بود و الآن نوبت به نبرد الزبدانی رسیده است تا ارتش و مقاومت تسلط خود را بر این منطقه کامل کنند و راه‌های امداد رسانی تروریست‌ها را قطع کنند.

وی گفت با وجود اینکه تعداد زیادی از تروریست‌هایی که از دیگر نبردها فرار کرده‌اند به این منطقه آمده‌اند؛ ولی این درگیری آسان خواهد بود و این منطقه از تمامی نقاط محاصره است و در مدت زمان کوتاهی مقاومت بر این گروه‌ها چیره خواهد شد.

سلیمان تصریح کرد که این نبرد گروه‌های تروریستی را غافلگیر کرد و گروه‌های تروریستی در حالتی از سردرگمی هستند و خود را گم کرده‌اند.

این کارشناس نظامی سوریه تأکید کرد، گروه‌های تروریستی که در الزبدانی حضور دارند از طریق رشته‌کوه‌های قلمون و مناطق اطراف آن حمایت می‌شدند و حمله ارتش سوریه از تمامی محورها و تسلط بر «قلعه التل» و قطع ارتباط الزبدانی با شهرک سرغایا باعث قطع کامل خطوط امداد رسانی به تروریست‌ها در این منطقه شد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان