جشن‌های گلریزان تا پایان ماه رمضان در اردبیل برگزار می‌شود‌

جشن‌های گلریزان تا پایان ماه رمضان در اردبیل برگزار می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان در اردبیل تداوم می‌یابد تا با همت خیران و افراد نیکوکار زمینه آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مراد فتحی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان ویژه زندان مرکزی اردبیل اظهار داشت: تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد دیه، نهادهای حمایتی استان و تمامی خیران و ریش‌سفیدان اردبیل برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد نقش بسیار تاثیرگذاری در این حوزه دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که با عنوان محکومان مالی وارد زندان می‌شوند، مجرم نیستند بلکه به دلیل اشتباهاتی در سراشیبی زندان قرار گرفته‌اند که باید تلاش کنیم تا زمینه آزاد این افراد فراهم شود.

فتحی ‌گفت: برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، نیاز به همت والای خیران و دستگیری نهادهای حمایتی داریم تا در این ایام پربرکت بتوانیم بذر شادی را در دل‌های خانواده‌های مددجویان کاشته و سبب شادی و ایجاد امید برای آن‌ها شویم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل ورود خیران و معتمدان شهر در حل و فصل اختلاف‌ها را زمینه‌ساز کاهش  تراکم پرونده‌ها در مراجع قضایی دانست و بیان کرد: اشاعه فرهنگ سازش از طریق وساطت ریش‌سفیدان محلات از عوامل موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

وی افزود: از تمامی مبالغ جمع‌آوری شده از خیران هیئت‌های مذهبی حاضر در جلسه، کارکنان و مددجویان زندان مرکزی اردبیل به میزان بیش از 100 میلیون ریال، سه نفر از مددجویان واجد شرایط با مبلغ 68 میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند و باقیمانده مبلغ به حساب ستاد دیه استان واریز شد.

در این مراسم جواد قرآن‌نویس، رئیس بنیاد حمایت از کودکان مستمند اردبیل با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با به‌کارگیری حداکثر توان مادی و معنوی خیران سطح شهر در این امر خیرخواهانه مشارکت و همکاری همه‌جانبه داشته باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon