چهارمین جشنواره «رمضان و مهرورزی» در شیراز به کار خود پایان داد


چهارمین جشنواره «رمضان و مهرورزی» در شیراز به کار خود پایان داد

خبرگزاری تسنیم: چهارمین جشنواره «رمضان و مهرورزی» که با تلاش کمیته امداد استان فارس و با همکاری شهرداری شیراز در بوستان بعثت شیراز برپاشده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در ماه مبارک رمضان که ماه میهمانی خداست بهترین مصداق مهرورزی در مرکز استان فارس در قالب جشنواره مهرورزی کمیته امداد به‌نمایش گذاشته شد و مردم نوع‌دوست و خیّر استان فارس با روی گشاده از این جشنواره استقبال کردند.

علی اللهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، درباره برگزاری جشنواره و نمایشگاه «رمضان و مهرورزی» اظهار داشت: این برنامه از چهارم تیرماه امسال با همکاری شهرداری شیراز در بوستان بعثت برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه مددجویان کمیته امداد که با گرفتن وام خوداشتغالی به خودکفایی رسیده‌اند در 50 غرفه محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی را با قیمت‌های کمتر از بازار به صورت مستقیم به خریداران عرضه کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه مردم نوع‌دوست شهر شیراز از برآورده کردن آرزوهای ایتام در قالب جشن مهرورزی استقبال کردند، تصریح کرد: در این نمایشگاه آرزوی کودکان یتیم و بدسرپرست اعلام شد و حاضران برآورده کردن آرزوها را بر عهده گرفتند.

اللهیاری هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی مشاغل کوچک و فرصتی برای فروش محصولات طرح‌های اشتغال عنوان و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه در فضاهای سبز بوستان‌ها در سطح شهر امکان جذب مخاطبان بیشتری را فراهم می‌کند و مردم بیشتر با فعالیت‌های کمیته امداد ‌آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در برخی غرفه‌ها دو طرح مستقر شده است، بیان کرد: طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه 70 طرح بوده است اما بسیاری از مددجویان توانمند کمیته امداد تمایلی به حضور در نمایشگاه نداشتند و شرکت نکردند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم تولیدات و محصولات مددجویان نه‌تنها زمینه بازاریابی برای تولیدات طرح مشاغل خانگی آن‌ها را فراهم می‌کند بلکه مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسبی تهیه کنند، عنوان کرد: در صورت همکاری شهرداری شیراز کمیته امداد آمادگی دارد، نمایشگاه را در ایام مختلف سال و در مناطق ده‌گانه شهری برپا کند.

کیوان نیازی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با ‌تسنیم توانمندسازی مددجویان امداد را از ضروری‌ترین برنامه‌های این نهاد دانست و اظهار داشت: کمیته امداد ‌سال گذشته برای بیش از 8 هزار و 500 نفر از مددجویان امداد فرصت شغلی پایدار فراهم کرده است.

سهراب روستایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه رمضان و مهرورزی گفت: نمایشگاه رمضان و مهرورزی در راستای بازاریابی برای محصولات طرح اشتغال کمیته از 4سال قبل تاکنون در ایام ماه مبارک رمضان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های اشتغال کوچک مشاغل خانگی است و افراد مکانی برای عرضه محصولات خود ندارند خاطرنشان کرد: براساس ماده30 قانون سازماندهی مشاغل خانگی، شهرداری‌ها موظفند فضای سبز و بوستان‌ها را در اختیار مشاغل خانگی قرار دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به اینکه برای گرفتن غرفه‌ها هیچ وجهی از مددجویان امداد دریافت نشده و غرفه‌ها رایگان واگذار شده است تصریح کرد: با حمایت‌های کمیته امداد بسیاری از مددجویان این نهاد به کارآفرینانی توانمند در عرصه‌های مختلف تبدیل شدند.

روستایی با بیان اینکه سال گذشته برای ایجاد نزدیک به 8 هزار و 600 اشتغال برای مددجویان وام اشتغال با اعتباری 90 میلیارد تومان پرداخت شده است عنوان کرد: کمیته امداد استان فارس سال گذشته دومین استان کشور در زمینه جذب اعتبارات بوده است.

تسنیم در بازدید از این نمایشگاه به صحبت با مددجویان کمیته امداد استان پرداخت که عمده مشکل آن‌ها نبود بازار مناسب عرضه و فروش محصولات تولیدی بیان شد. 

مصطفی خاکسار، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، درباره این مشکل ‌با اشاره به اینکه برای عرضه و فروش محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد در برخی استان‌ها بازارچه‌های دائمی راه‌اندازی شده است اظهار داشت: در استان فارس بازارچه دائمی ایجاد نشده ‌و بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی مددجویان استان به صورت فصلی و در مناسبت‌های مختلف از جمله در ماه مبارک رمضان فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه اگر حلقه تولید و عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد تقویت شود کمک بزرگی به این افراد می‌شود گفت: کمیته امداد برخی محصولات گران‌قیمت مانند فرش را خریداری کرده و به فروش می‌رساند.

به گزارش تسنیم، نزدیک به 40 درصد طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد طرح‌های دامداری و 10 درصد طرح‌های کشاورزی است که امکان حضور در این نمایشگاه را نداشتند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon