مشحون: زیر بار انتخاب دستیار خارجی برای تیم ملی بزرگسالان نمی‌رویم

مشحون: زیر بار انتخاب دستیار خارجی برای تیم ملی بزرگسالان نمی‌رویم

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون بسکتبال تأکید کرد که زیر بار انتخاب دستیار خارجی برای سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان نخواهند رفت.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص جلسه‌ای که روز گذشته (شنبه) در فدراسیون بسکتبال برگزار شد و در نهایت به انتخاب درک بائرمن برای هدایت تیم ملی انجامید، اظهار داشت: انتخاب این مربی صددرصد نهایی شد. ما این مربی آلمانی را انتخاب کردیم و برنامه‌های او نیز برای هدایت تیم ملی نهایی شده است.

وی ادامه داد: پس از انتخاب بائرمن بلافاصله با دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها تماس گرفتیم و از آنها خواهش کردیم که کارهای مربوط به گرفتن ویزا را برای این مربی انجام دهند. دستور این مسئله را نیز آقای احمد گواری که رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌هاست، باید بدهند. آقای قنبری هم به دنبال تهیه بلیت برای این مربی است که به احتمال زیاد فردا (دوشنبه) یا نهایتاً سه‌شنبه بائرمن در ایران خواهد بود تا مذاکره نهایی و امضای قرارداد را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره مدت زمان قرارداد بائرمن با فدراسیون برای هدایت تیم ملی خاطرنشان کرد: ما در جلسه‌ای که داشتیم تمام برنامه‌ها را تنظیم کردیم. طبق برنامه می‌خواهیم ابتدا قرارداد سه ماهه‌ای را تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا با بائرمن امضا کنیم. البته این صحبت‌هایی است که ما در جلسه‌مان داشتیم و باید ببینم آیا او این مدت قرارداد را قبول خواهد کرد یا نه.

«بائرمن جزو کارنامه‌دارترین مربیانی است که در بین 20 مربی معرفی شده به ما حضور داشت»، مشحون با بیان این جمله یادآور شد: بین 20 رزومه ارسال شده به ما این مربی قوی‌ترین کارنامه را داشت که سه جام جهانی و یک المپیک را تجربه کرده و در تیم‌های ملی زیادی هم مربیگری کرده است. امتیازهای خوبی در کارنامه بائرمن وجود داشت و نتیجه کلی را هم بعد از حضور او در ایران اعلام خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه فدراسیون بسکتبال در نظر دارد مهران شاهین‌طبع به عنوان دستیار ایرانی بائرمن در تیم ملی حضور داشته باشد تا فدراسیون در آینده یک مربی با تجربه و با دانش ایرانی را در اختیار داشته باشد، افزود: به هیچ‌وجه به این مربی اجازه نخواهیم داد که دستیار خارجی داشته باشد. ما تصمیم گرفتیم شاهین‌طبع در کنار سرمربی تیم ملی حضور داشته باشد و زیر بار انتخاب دستیار خارجی نخواهیم رفت.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه آیا این فدراسیون برای استفاده از بازیکنان جوانی که اکنون در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند، به سرمربی تیم ملی تأکید خواهد کرد یا نه، گفت: حتماً از بازیکنان جوان استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه باید بگویم تیم جوانان ما در مسابقات قهرمانی جهان فدای تغییر و تحولات فدراسیون شد، چراکه 9 ماه بدون برنامه پیش رفت. دست آقایان کوهیان، شاه‌علی و آتشی درد نکند که برنامه‌ها را از هفتم فروردین‌ماه آغاز کردند، با فشار کار را پیش بردند و در نهایت هم روز گذشته چین را مغلوب کردند.

مشحون تأکید کرد: در آینده از این بازیکنان جوان بهره خواهیم برد، اما در کوتاه مدت نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. البته باید بائرمن به ایران بیاید و وضعیت بازیکنان را ببیند تا تصمیم بگیرد، اما بعید است بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا از بازیکنان جوان زیاد استفاده کنیم. با این حال ما 40 نفر را از بین بازیکنان بزرگسال، امید و جوانان دعوت کرده‌ایم که دو تیم «الف» و «ب» را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon