۲ هزار میلیارد ریال وام به زندانیان جرایم غیرعمد مالی اختصاص یافت‌

2 هزار میلیارد ریال وام به زندانیان جرایم غیرعمد مالی اختصاص یافت‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امسال ‌۲ هزار میلیارد ریال به عنوان وام برای پرداخت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد در ازای بخشی از دیه آن‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، اسدالله جولایی شامگاه شنبه در چهاردهمین جشن گلریزان و آزادی جرائم غیر عمد زندان‌های خراسان رضوی در تالار نور اداره‌‌کل اوقاف خراسان رضوی، اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امسال 260 جشن گلریزان و ‌مراسم کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: ستاد مردمی دیه و رسیدگی به زندانیان جرائم مالی غیر عمد کشور در سال 1369 به ابتکار شهید لاجوردی تاسیس شد و منشاء خدمات بسیار مناسبی شده است. خوشبختانه در این مدت در مجموع 90 هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت‌های مردمی و خیرین و البته رضایت شاکیان آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: سال گذشته در نتیجه مشارکت‌های مردمی و همچنین رضایت شاکیان بیش از 8 هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند که 7 هزار و 250 میلیارد ریال برای این امر جمع آوری شده بود.

جولایی با اشاره به اینکه استان‌های فارس، مازندران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران بیشترین آمار زندانیان مرتبط با مهریه را به خود اختصاص داده‌اند بیان کرد: همچنین استان‎های اصفهان، فارس، کرمانشاه و اردبیل بیشترین میزان زندانیان جرائم مالی غیر عمد و غیر کلاهبرداری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود نسبت به مسئله افزایش تعداد زندانیان در زندان‌های کشور هشدار داده‌اند و باید از طریق فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه شاهد کاهش این آمار باشیم.

جولایی با اشاره به اجرایی شدن قانون بیمه شخص ثالث در کشور و تبعات مثبت آن گفت: بر اثر اجرای این قانون، آمار زندانی شدن افراد و رانندگان به دلیل تصادفات رانندگی بسیار کاهش یافته است. علاوه بر این با اجرایی شدن این قانون بخش قابل توجهی از هزینه‌های دیه توسط بیمه‌ها تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال خوشبختانه 2 هزار میلیارد ریال به عنوان وام برای پرداخت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد در ازای بخشی از دیه آن‌ها اختصاص یافته ‌و قرار است این وام‌ها بدون کارمزد به متقاضیان پرداخت شود.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon