راهیان نور به یک فرهنگ مردمی تبدیل شده است

راهیان نور به یک فرهنگ مردمی تبدیل شده است

خبرگزاری تسنیم: دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی است. شرکت دانش آموزان در اردوهای راهیان نور باید با مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و بخصوص همت دولتمردان تداوم یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درمراسم هماهنگی اردوهای راهیان نور، اظهار داشت: بسیج یک گفتمان بزرگ است و شرکت دانش آموزان در اردوهای راهیان نور باید با مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و بخصوص همت دولتمردان تداوم یابد. وزیر آموزش و پرورش اعتقادی راسخ به بحث فرهنگ‌سازی راهیان نور دارد و دولت نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به فرهنگ سازی که در بخش دانشجویی صورت گرفته است در حال حاضر دانشجویان برای حضور در مراسم‌های فرهنگی مانند اردوهای راهیان نور، مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حتی هزینه‌ای را هم تقبل می‌کند تا در این مجالس شرکت کند.

وی گفت: امیدواریم در آموزش و پرورش نیز این فرهنگسازی طوری صورت گیرد که خانواده ها و دانش آموزان با میل و رغبت در این اردوها شرکت کنند و خوشبختانه بالا رفتن ایمنی این سفرها می تواند به این موضوع کمک کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز حرکت راهیان نور به یک فرهنگ بین مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده چه دستگاه‌های دولتی در این امر ورود پیدا کنند و چه پیدا نکنند، مردم در یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند و یاد و خاطره شهدا و حماسه آفرینی‌ ایثارگران را گرامی می‌دارند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در مراسم صعود بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز برخی از تسهیلات همچون جاده و ایستگاه‌های صلواتی تامین شد که مردم به صورت خودجوش نیز در این امر مشارکت داشتند. امیدواریم این حرکت در سومار، پاوه، تمرچین و سایر نقاطی که در غرب زمینه‌اش را دارد تسری پیدا کند و اردوهای راهیان نور غرب همچون راهیان نور جنوب پویا باشد.

وی افزود: پیشنهاد داده شده است تا همانند مراسمی که در بازی دراز برگزار شد در سومار نیز به جهت اینکه عملیات‌های مهمی در آنجا صورت گرفته است، برگزار شود. این حرکت‌ها باعث می‌شود تا سرزمین مجاهدت‌های خاموش به واسطه‌ی حضور مردم پر رونق شود و خاطرات شهدای این منطقه بیان شود.

سردار سلیمانی در پایان در پاسخ به این سوال که پیش بینی‌تان از حضور مردم با وسایل نقلیه شخصی در یادمان‌های دفاع مقدس طی سال آینده چیست، اظهار داشت: پیش بینی‌ام این است که حداقل بین 10 تا 15 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشته باشد و این مبتنی بر آن است که تسهیلات جاده‌ای و اسکان زائران فراهم شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران