چاوشی‌فر: با رکوردی که در ۱۰۰ متر زدم فکر نمی‌کردم در ۵۰ متر سهمیه جهانی بگیرم

چاوشی‌فر: با رکوردی که در 100 متر زدم فکر نمی‌کردم در 50 متر سهمیه جهانی بگیرم

خبرگزاری تسنیم: کاپیتان تیم ملی شنای ایران بر این باور است که شنای کشورمان توانایی کسب سهمیه المپیک را دارد به شرطی که مانند گذشته برای این رشته بهانه‌جویی نشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمال چاوشی‌فر شب گذشته (شنبه) در روز آخر مسابقات شنای مجارستان که به رکوردگیری اختصاص یافته بود با ثبت زمان 26 ثانیه و 36 صدم ثانیه در رشته 50 متر کرال پشت موفق به کسب سهمیه مستقیم مسابقات جهانی شنای کازان روسیه شود. کاپیتان تیم ملی شنا با این نتیجه 5 صدم ثانیه بهتر از رکورد مورد نیاز فدراسیون جهانی شنا (فینا) شنا کرد و جهانی شد.

بر همین اساس جمال چاوشی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: واقعا از اینکه موفق شدم چنین کاری را انجام بدهم، خوشحال هستم. این سهمیه را با کمبود امکانات و دست خالی کسب کردم.

وی ادامه داد: با رکوردی که در رشته کرال پشت 100 متر از خودم به جای گذاشتم، فکر نمی‌کردم که بتوانم در رشته 50 متر چنین زمانی را از خودم به جای بگذارم و سهمیه کسب بگیرم. واقعا اگر خشایار حضرتی، مربی تیم ملی حضور نداشت، در بخش رکوردگیری شرکت نمی‌کردم و حالا هم سهمیه‌ای نداشتم.

کاپیتان تیم ملی شنای ایران افزود: مسابقاتی که در مجارستان برگزار شد به سبب پیشینه شنا در این کشور و همچنین تیم‌های حاضر در این رویداد از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. گواه صحبت من هم رکوردهایی است که سایر شناگران در این رقابت‌ها از خود به جای گذاشتند. یکی دیگر از دلایل هم مسابقات شنای جهانی کازان بود. به دلیل اینکه رقابت‌های شنای مجارستان پیش از این رویداد بزرگ برگزار شد، شناگران کشورهای مختلف دنیا به این کشور آمده بودند که خود را محک بزنند.

وی عنوان کرد: کرال پشت 50 متر، رشته‌‌ای سرعتی است که در یک پلک به هم زدن ممکن است 30 یا 40 صدم ثانیه رکوردی جابه‌جا شود. واقعا کاهش رکورد در این رشته  سخت است. یک اشتباه کوچک می‌تواند بر روی رکورد اثر گذار باشد. پیش از رقابت رکوردگیری مجارستان، چند بار به زمان مد نظرفدراسیون جهانی نزدیک شده بود و تنها چند صدم ثانیه برای کسب ورودی رقابت‌های جهانی فاصله داشتم اما خدا کمکم کرد و ناامید نشدم و سرانجام در روز آخر ورودی جهانی را کسب کردم.

چاوشی‌فر در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک گفت: در المپیک رشته کرال پشت 50 متر وجود ندارد و باید شانس خودم را در 100 متر امتحان کنم. کسب سهمیه نیاز به یک دوره تمرینی بلند مدت و پیگیری اردوهای بلند مدت و همچنین حضور در مسابقات مختلف خارجی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث 100 متر با 50 متر کاملا متفاوت است و با اردوهای داخلی و کوتاه مدت واقعا نمی‌توان ورودی المپیک را کسب کرد. نیاز داریم که علاوه بر همت بالای خودمان، فدراسیون و سایر بخش‌ها هم ما را مورد حمایت قرار بدهند. باید برای شناگران خود امکانات لازم را فراهم کنند.

چاوشی‌فر گفت: باید تمام فکر و ذکر ما کسب سهمیه المپیک باشد. امیدوارم دید مسئولان به رشته شنا متفاوت شود. باور کنند که با سرمایه‌گذاری روی این رشته‌ می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. امیدوارم طی یک سال زمان باقی مانده تا المپیک برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد و دوباره بهانه‌های همیشگی که پول نیست و نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد به میان نیاید. مسلما کسب سهمیه المپیک برای شنا دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon