تغییر مسیر در آزادراه شیراز - اصفهان سبب تخریب ‌جنگل می‌شود


تغییر مسیر در آزادراه شیراز - اصفهان سبب تخریب ‌جنگل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به تغییر مسیر ۹ کیلومتری در آزاد راه شیراز- اصفهان گفت: این تغییر مسیر سبب تخریب جنگل می‌شود و یک فاجعه زیست محیطی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حمزه ولوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره اینکه برخی طرح‌های عمرانی سبب آسیب به محیط زیست می‌شود، اظهار داشت: تغییر مسیر 9 کیلومتری در آزادراه شیراز- اصفهان سبب تخریب جنگل می‌شود و این تغییر مسیر توجیه فنی ندارد.

وی با اشاره اینکه ارزیابی زیست محیطی این پروژه پس از شروع طرح بوده است، گفت: زمانی که طرحی شروع می‌شود امکان توقف وجود ندارد بنابراین باید با مدیریت درست مانع تخریب محیط زیست شد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس بیان کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی ارزش مادی جنگل‌ها و مسائل زیست محیطی لحاظ نمی‌شود.

ولوی با اشاره به اهمیت کوهستان زاگرس افزود: این منطقه یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های کشور است که از شمال غرب تا جنوب شرق را در بر می‌گیرد و جوامع انسانی و حیوانی زیادی از نظر تامین آب و موادغذایی به آن وابسته است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: این منطقه با وجود اهمیتی که دارد با چالش‌های زیادی از جمله برداشت بی‌رویه  آب، انتقال آب بین حوزه‌ای به دیگر استان‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و آبی روبه‌رو است.

وی تصریح کرد: پدیده خشکیدگی بلوط که عوامل مختلفی دارد از دیگر مواردی است که جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند علاوه بر آن آتش‌سوزی‌ها نیز تهدیدی جدی برای این جنگل‌ها است.

ولوی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی برای محافظت از این جنگل‌ها گفت: مراکز اطلاع‌رسانی کوهستانی در این امر بسیار موثر هستند و منجر به تغییر رفتار می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon