۲۴ تن فرآورده‌ خام دامی در البرز ضبط شد

24 تن فرآورده‌ خام دامی در البرز ضبط شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۲۴ تن فرآورده‌ خام دامی در البرز ضبط شده است، گفت: در این بین ۸۸۵ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف نیز معدوم شد.

علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی همه ساله از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان آن بصورت جدی ادامه دارد، اظهار داشت: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار در دو شیفت صبح و عصر به مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان مراجعه و نسبت به بازرسی فرآورده‌های خام دامی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع مدت طی شده از ابتدای ماه مبارک رمضان در سال جاری 792 نفر روز کاری انجام شده است، افزود: در این طرح از ابتدای شروع ماه مبارک رمضان مقدار معتنابهی فرآورده‌های خام دامی ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی البرز خاطرنشان کرد: در طول این مدت هزار و 145 مورد بازدید از عرضه و فروش گوشت، مرغ و ماهی، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی، رستوران‌ها و غیره انجام شده است.

شریفی با بیان اینکه 24 تن فرآورده خام دامی در این بازه زمانی از ابتدای ماه رمضان تا کنون ضبط شده است، تصریح کرد: در این بین 885 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف نیز معدوم شده است.

وی با تاکید بر اینکه 21 مورد برخورد با خودروهای عرضه کننده غیرمجاز فرآورده‌های دامی نیز انجام شده است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی "گوشت قرمز،مرغ، ماهی، میگو، گوشت چرخ شده و غیره" در مراکز عرضه، مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی" 1512 " اعلام کنند.

مدیرکل دامپزشکی البز یادآور شد: نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های فعال شامل بازرسان دامپزشکی در حال انجام   است و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon