لسانی: منشور فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه پاسخگویی به سئوالات دینی تدوین شد

لسانی: منشور فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه پاسخگویی به سئوالات دینی تدوین شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: منشور فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه پاسخگویی به سئوالات دینی تدوین شد.

مهدی لسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: با‌ توجه به اینکه مشهد مقدس به‌عنوان قطب قرآنی در جهان اسلام مطرح بوده به‌طور قطع کیفیت نمایشگاه‌های قرآن مشهد جزو بالاترین سطح نمایشگاه‌های جهان اسلام است.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی افزود: با‌ توجه به ظرفیت‌های عظیمی که مشهد مقدس و خراسان رضوی دارد اگر بتوانیم برنامه ریزی‌های بیشتری داشته باشیم و برنامه‌ریزی آغاز نمایشگاه زودتر شود، به‌طور قطع می‌توان تاثیر بسزایی در سطح جهان اسلام داشته باشد.

لسانی بیان کرد: با حمایت‌هایی که در خراسان رضوی صورت می‌گیرد، آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت همه ساله در سطح یک سالن حضور پیدا می‌کند که همه ساله در این نمایشگاه آستان قدس محصولات تولیدی خود را در قالب برنامه‌های آموزشی، پژوهشی ارائه می‌دهد که در روز‌های اخیر بیش از 10 محصول از محصولات آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت رونمایی شد.

وی تصریح کرد: یکی از برکات وجود آستان قدس رضوی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس مرکز متعدد قرآنی بوده ‌که خوشبختانه این تولیدات توانسته بخشی از نیازهای قرآنی مردم را برطرف کند.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: ‌در روز‌های اخیر از 10 محصول مهم آستان قدس رضوی همچون آموزش قرآن نونهالان، دوره کتاب تجلیل و مفردات قرآن و ترجمه کتاب قرآن به زبان انگلیسی رونمایی شد که در سطوح مختلف و برای تمامی افراد محصولات رونمایی شد.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار خوبی که در اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی صورت گرفت این بود که منشوری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه پاسخگویی به سوالات دینی تبیین شده است.

لسانی بیان کرد: هم‌اکنون در حرم مطهر رضوی 11 مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی  وجود دارد که در صحن جامع رضوی، صحن جمهوری اسلامی و صحن آزادی این مراکز به صورت شبانه روزی هستند که بیش از 200 طلبه فاضله خانم و آقا به سوالات شرعی و اعتقادی پاسخ می‌دهند و سامانه 32020 به صورت تلفنی و سامانه پیامکی 30002020 به صورت پیامکی سوالات را جواب می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که اداره پاسخگویی به صورت جدی بر آن تمرکز دارد برپایی حلقه‌های معرفت در حرم مطهر رضوی است که در حرم مطهر رضوی 1000 حلقه معرف در تمامی صحن‌ها برگزار می‌شود که این برنامه‌ها از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان قرار است که تمامی برنامه‌هایی که تحت نظارت اداره پاسخگویی به سئوالات آستان قدس رضوی همچون حلقه‌های معرفت، دین، نشاط و  زندگی است که قرار است به بیش از 350 هزار سوال پاسخ دهند.

وی از چاپ و انتشار کتاب رهیافت روزه با 2000 تیراژ برای طلابی که جهت تبلیغ اعزام می‌شدند خبر داد.

خبرنگار: محمود تورانی

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon