ضرورت ورود بهزیستی برای ساماندهی زنان معتاد

ضرورت ورود بهزیستی برای ساماندهی زنان معتاد

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اعتیاد زنان باید دستگاه‌های مربوطه از جمله بهزیستی در امر ساماندهی و کنترل اعتیاد زنان با جدیت به میدان بیایند و اقدامی موثر را انجام دهند.

فاطمه آلیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوانان و خانواده خبرگزاری تسنیم در خصوص زنانه‌ شدن اعتیاد و راهکار‌های پیشگیری از آن، اظهار داشت: در بحث اعتیاد هنوز مطالعات و بررسی‌های پژوهشی نداریم و موضوع اعتیاد زنان در کشور مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در خصوص اعتیاد زنان باید دستگاه‌های مربوطه با جدیت به میدان بیایند، گفت: اعتیاد در میان خانواده‌های مذهبی و با اعتقاد بالا کمتر است. موضوع اعتیاد زنان امروز به عنوان مشکل اساسی مطرح می‌شود که باید به دنبال کنترل و پیشگیری از آن بود.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه بحث قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان موادمخدر به معضلی تبدیل شده که تنها مورد استفاده مردان نیست بلکه زنان و کودکان نیز در معرض خطر آن قرار دارند، بنابراین باید در اولویت، بحث برخورد با قاچاقچیان مدنظر باشد.

آلیا با بیان اینکه در بحث قانونی ما خلاء نداریم بلکه موضوع اجرا و کنترل این امر است، عنوان کرد: اعتیاد بیشتر زنان جامعه را تهدید می‌کند و باید تلاش شود تا در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های عظیمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسئولان در زمینه کنترل اعتیاد در میان افراد به ویژه زنان باید حساسیت بیشتری داشته و به دنبال اقدامات مؤثر در خصوص کاهش اعتیاد باشند، در واقع اعتیاد زنان در جامعه موضوع مهم بوده و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت چراکه زنان امروز به عنوان مادران نسل آینده و مهمترین اعضای خانواده محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon