ادامه عملیات موفقیت آمیز پاکسازی الزبدانی و تلفات سنگین تروریست‌ها

ادامه عملیات موفقیت آمیز پاکسازی الزبدانی و تلفات سنگین تروریست‌ها

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از ادامه عملیات موفقیت آمیز نیروهای ارتش در الزبدانی پس از سیطره کامل بر محله الجمعیات و السلطانه و تلفات سنگین تروریست های تکفیری در جبهه های دیگر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای ارتش سوریه که امروز با حمایت رزمندگان مقاومت لبنان وارد شهر الزبدانی شده اند، بر محله الجمعیات در غرب و محله السلطانه در شرق آن مسلط شده اند و به نبرد با گروه های تروریستی را برای پاکسازی کامل الزبدانی ادامه می دهند.

عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان از صبح یکشنبه برای آزادسازی شهر الزبدانی از اشغال گروه های تروریستی تکفیری آغاز شده است .

یک منبع نظامی با اشاره به پیشروی در عملیات پاکسازی الزبدانی در دو محور شرقی و غربی تاکید کرد تروریست ها متحمل خسارت ها و تلفات سنگین شده اند و نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان به طور کامل بر محله های الجمعیات و السلطانی مسلط شده اند.

این منبع افزود نیروهای ارتش و مقاومت لبنان عملیات خود را با موفقیت تا تحقق اهداف مشخص شده برای عملیات که همان ریشه کنی کامل تروریست ها در شهر است، ادامه خواهند داد.

منابع میدانی هم در گفت و گو با سانا از هلاکت 11 تروریست از ملیت های غیر سوری و انهدام ده ها کپسول انفجاری و مواد اولیه برای ساخت بمب های دست ساز در الزبدانی خبر داده اند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان روز گذشته به طور کامل بر قلعه التل در غرب الزبدانی ساعاتی پس از عملیات نظامی گسترده مسلط شده بودند.

در غوطه شرقی دمشق هم نیروهای ارتش، شماری از تروریست ها را در جوبر و عین ترما به هلاکت رساندند و یک خمپاره انداز و کارگاه ساخت گلوله خمپاره را منهدم کردند.

ادامه عملیات ارتش علیه مزدوران رژیم صهیونیستی در قنیطره و درعا

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در حومه های درعا و قنیطره، جنگ افزارها و مخفیگاه های گروه های تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی را منهدم کردند.

بر اساس این گزارش، عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه علیه مخفیگاه ها و خطوط کمک رسانی گروه های تروریستی با رژیم اسرائیل انجام شد. یک منبع در محله درعاالبلد گفت نیروهای ارتش عملیات دقیقی را علیه کانون های تروریست های تکفیری- که سرکردگی آنها را جبهه النصره برعهده دارد- انجام دادند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام یک خودرو حامل سلاح و مهمات آنها منجر شد.

در حومه شمال شرقی درعا هم عملیات نیروهای ارتش به هلاکت شماری از تروریست ها و انهدام سلاح ها و مهمات آنها منجر شد.

عملیات روز گذشته نیروهای ارتش در حومه درعا به انهدام دو مخفیگاه تروریست ها و هلاکت تمام تروریست هایی که در این مکان ها حضور داشتند، منجر شد. تروریست های کشته شده وابسته به جبهه النصره و گروه موسوم به لواء شهداء الیرموک بود.

در حومه شمالی قنیطره، نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات منحصر به فرد علیه گروه تروریستی جبهه النصره و  دیگر گروه های تکفیری مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل در روستای جباتا الخشب و ابوشبطه، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

روستای جباتا الشخب مخفیگاه اصلی گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره است که انواع سلاح ها و دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته را از رژیم اسرائیل دریافت می کنند و مجروحان این گروه ها در بیمارستان های این رژیم مداوا می شوند.

اوضاع میدانی حومه السویداء

یک منبع نظامی از عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه تروریست های داعشی در حومه شمال شرقی السویداء خبر داد. این عملیات که با تکیه بر اطلاعات دقیق صورت گرفت، به هلاکت شماری از تروریست های داعشی و انهدام مقادیری سلاح و مهمات منجر شد.

همچنین در حملات هوایی ارتش سوریه یک مخفیگاه تروریست های داعشی در تل الشهیب منهدم شد و شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی مانع سوء استفاده گروه های تروریستی از فضاهای باز در بیابان سوریه واقع در نزدیکی مرزهای اردن و عراق برای انتقال سلاح و مهمات به تروریست ها می شوند و برای قطع راه های کمک رسانی به آنها تلاش می کنند.

اوضاع امنیتی حومه حمص

انهدام جنگ افزارهای جبهه النصره و داعش و هلاکت ده ها تروریست وابسته به این گروه ها در حومه حمص از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

یک منبع امنیتی گفت نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی، دامنه عملیات خود علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را در حومه حمص گسترش دادند.

به گفته این منبع، شماری از تروریست های گروه تکفیری داعش در حال کارگذاشتن بمب در منطقه المقسم به سمت البیارات در منطقه تدمر در حومه شرقی حمص در حمله نیروهای ارتش به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین حمله تروریست های داعشی به روستای مکسرالحصان در شرق حمص را دفع کردند.
در حومه شمالی حمص هم، نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی در محله الرستن، جنگ افزارهای جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی همسو را منهدم کردند.

همچنین در عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه تروریست های جبهه النصره در اطراف روستای جبورین که با همکاری گروه های دفاع مردمی انجام شد، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

روز گذشته نیز گروه های تروریستی تکفیری در شهر  الرستن و روستای  ام شرشوح در منطقه تلبیسه در حومه شمالی حمص متحمل خسارت ها و تلفات سنگین در برابر نیروهای ارتش شدند.

وضعیت حلب

نیروهای ارتش سوریه همچنان به جنگ علیه تروریسم تکفیری در حلب ادامه می دهند که طی آن علاوه بر انهدام تجهیزات و جنگ افزارهای تروریست ها، شماری از این مزدوران هم به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های وابسته به جبهه النصره و  انهدام خودروهای مجهز به تیربار آنها در عملیات گسترده نیروهای  ارتش علیه مخفیگاه ها و تجمعات آنها در روستاهای کفرداعل، المنصوره و اطراف مجتمع پژوهش های علمی در حومه غربی حلب خبر داد.

به گفته این منبع، در عملیات منحصر به فرد نیروهای  ارتش علیه گروه های تروریستی در روستای کفرحمره و شهر اعزاز هم، جنگ افزارها و خطوط کمک رسانی به تروریست ها از سمت ترکیه منهدم شد.

این منبع از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های جبهه النصره و انهدام جنگ افزارهای آنها در محله های الکاستیلو، الراشدین، اللیرمون، حلب قدیم و الکلاسه در شهر حلب خبر داد.

نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته بیش از 100 تروریست را در حلب و حومه آن به هلاکت رساندند و ده ها خودرو و انبارهای سلاح و مهمات آنها را منهدم کرده بودند.

اوضاع میدانی الحسکه

نیروهای ارتش سوریه با حمایت جنگنده های نیروی هوایی، کانون های تروریستی وابسته به گروه داعش را در برخی محله های الحسکه که به آن نفوذ کرده اند، منهدم کردند که طی آن شمار زیادی از تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

تروریست های داعشی، یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده را در جنوب شهر الحسکه منفجر کردند که خسارت ها و تلفاتی به بار آورد.

اوضاع امنیتی ادلب و حماه

عملیات نیروهای  ارتش در حومه ادلب و حماه علیه گروه های تروریستی برای پاکسازی این مناطق از لوث  تروریسم همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی در ادلب از حملات جنگنده های ارتش به تجمعات و مخفیگاه های جبهه تروریستی النصره و دیگر گروه های تکفیری در روستاهای کفرعوید، کنصفره و جزارین و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها خبر داد.

این منبع همچنین از انهدام مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره در روستاهای الترعه و المجاص و شهرک ابوالضهور در جنوب شرقی شهر ا دلب و انهدام خودروهای مجهز به تیربار تروریست ها در روستای بشلامون در حومه جسرالشغور خبر داد.

در حومه شمالی و شمال غربی حماه نیز، شمار زیادی از تروریست های جبهه النصره در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه های آنها در روستاهای الشریعه،‌العریمه، الحویز و الحویجه به  هلاکت رسیدند.

همچنین شمار زیادی از تروریست های تکفیری در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه های آنها در روستای اللطامنه در حومه شمالی حماه به هلاکت رسیدند و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

روز گذشته نیز در حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه ها و محورهای تحرکات تروریست های جبهه النصره و داعش- که هر دو گروه در فهرست تروریسم بین المللی قرار دارند- در روستاهای اللحایا، باب الطاقه، شهرک الحمراه، قلیب الثور و قنبر در حومه حماه، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

بر اساس گزارش سانا، گروه های تروریستی تکفیری که بیشتر آنها در قالب تشکل تروریستی جیش الفتح فعالیت می کنند، بین ادلب و حماه به ارتکاب جنایت می پردازند و از حمایت های حکومت ترکیه و رژیم وهابی آل سعود برخوردار هستند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت