توجه به اساسنامه صندوق توسعه ملی از برنامه‌های سند ششم توسعه است‌

توجه به اساسنامه صندوق توسعه ملی از برنامه‌های سند ششم توسعه است‌

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توجه به اساسنامه جامع صندوق توسعه ملی از برنامه‌های کلان سند ششم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی آقا محمدی شامگاه یکشنبه در سلسله جلسات بزم اندیشه موسسه جوانان آستان قدس رضوی اظهار داشت: امام خمینی (ره) در شرایطی انقلاب اسلامی را به ظهور نشاندند که امکان تشکیل حکومت دینی در ایران وجود نداشت و پس از ایشان مقام معظم رهبری با ابلاغ برنامه‌های توسعه، زمینه پیشرفت کشور را فراهم کردند.

وی توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را اساس ایدئولوژیک سند تحقق چشم انداز دانست و تاکید کرد: سند تحقق چشم انداز جمهوری اسلامی ایران از منطقه آسیای میانه آغاز شده و مناطقی دیگر همچون قفقاز، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای عربی را فرا می‌گیرد که شکست اتحاد جماهیر شوروی از جمله دلایل ایجاد نقاط خلاء در این مناطق بوده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام پیرامون خلاء ایجاد شده در اثر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تصریح کرد: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سبب ایجاد سرگردانی سیاسی، منطقه‌ای، نظامی و اقتصادی در خاورمیانه شد و از همین رو بود که غرب در تلاش برای افزایش حوزه نفوذی خود در این مناطق سرگردان است.

آقا محمدی در زمینه اهمیت جایگاه سرزمین‌های اسلامی در سهم تولید ناخالصی جهان خاطرنشان کرد: مردم سرزمین‌های اسلامی 10 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و در تولید 9 درصد ناخالصی‌های جهان مشارکت دارند که براساس قدرت برابری خرید مردم سنجیده می‌شود.

وی افزایش گروهک‌های تروریستی در منطقه را دسیسه غرب و لابی صهیونیسم جهت ایجاد تفرقه و جدایی کشورهای اسلامی از یکدیگر عنوان کرد و گفت: تحولات نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای وغیره کشورهایی همچون لیبی، بحرین، سوریه، عراق و یمن دسیسه غرب و صهیونیسم جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی است تا بتوانند راحت‌تر بر منطقه خاورمیانه مدیریت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش رشد 8 درصدی اقتصاد کشور را بند اول برنامه ششم توسعه دانست و اظهار داشت: طرح مسئله هسته‌ای و حقوق بشر بهانه غرب و استکبار جهت توقف رشد اقتصادی ایران است، به‌دلیل اعمال تحریم‌های نابرابر، رشد اقتصادی کشور تا انتهای سال 92 منفی بود و از سال 93 حرکت صعودی اقتصاد آغاز شده است.

آقامحمدی مقاومت اقتصاد ایران در برابر تحریم‌های ناعادلانه غرب را یکی از معجزات منطقه عنوان کرد و افزود: ترکیه بر اثر بحران 2008 آمریکا با سقوط رشد اقتصادی خود و رسیدن نرخ آن به منفی 6.7 درصد مواجه شد در حالی که کشور ما برای مقابله با تحریم‌ها به مدل اقتصاد مقاومتی روی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به گسترش علم و شرکت‌های دانش بنیان را یکی از منویات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: نسل جوان تحصیل کرده سرمایه بزرگ علمی کشور است و براساس منویات مقام معظم رهبری گسترش مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان برای این نسل ضرروی است.

آقامحمدی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را از دیگر برنامه‌های کلان سند ششم توسعه دانست و اظهار داشت: وابستگی شدید منابع دولتی به درآمدهای نفتی نگران کننده است و توجه به اساسنامه جامع صندوق توسعه ملی از برنامه‌های کلان سند ششم توسعه است و سعی می‌شود تا درآمدهای نفتی صرف امور علمی و تحقیقاتی شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon