تاکتیک «ایران‌هراسی» تاثیری بر رابطه کشورها با جمهوری اسلامی نداشته است

تاکتیک «ایران‌هراسی» تاثیری بر رابطه کشورها با جمهوری اسلامی نداشته است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکتیک ایران هراسی استکبار در هشت سال گذشته هیچ تاثیری بر رابطه کشورها با ایران نداشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان در مصلی نماز جمعه ساری، اظهار داشت: ملت ایران بر خود مفتخر است که این روزها در سوگ شهادت مولای متقیان عالم عزادار است و چنین ملتی هیچگاه از ارزش‌ها و مقدسات خود عدول نخواهد کرد.

وی افزود: به مدد توجه ملت به اعتقادات و ارزش‌های دینی کشور در مسیر تعالی و پیشرفت قرار گرفته و به توفیقات جدی در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی دست یافته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خصایص ویژه امام نخست شیعیان در جامعه اسلامی، تصریح کرد: با الگوگیری از منش و سیره این امام بزرگوار، مسئولان و جامعه به تعالی واقعی در دنیا و آخرت دست خواهند یافت.

خاتمی با بیان اینکه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از اصلی ترین دغدغه مولا علی (ع) در دوران حکومتش بوده است، افزود: در عرصه دیپلماسی، تیم مذاکره کنننده هسته‌ای ایران، رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند و پشتوانه موفقیت این تیم، تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت مولای متقیان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه فرهنگ آمادگی دفاع در راه خدا فرهنگ حیات بخش در جامعه اسلامی بوده که امام نخست شیعیان در سرلوحه فعالیت‌های حکومتی خود قرار دادند، گفت: تاسی از فرهنگ شجاعت آن امام همام در عصر حاضر می‌تواند دشمن را در گرداب و منجلاب گمراهی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از 36 سال گذشته با تحریم‌ها زندگی کرده و این فشارها علیه ایران مربوط به چند سال گذشته نیست، افزود: به همت پروردگار و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ملت ایران از این تحریم‌ها خسته نشده و عزتمندانه در این مذاکرات به پیروزی دست خواهیم یافت.

خاتمی با بیان اینکه ملتی که شیعه علی (ع) بوده، هیچگاه خسته نمی‌شود، گفت: ملت و دولت ید واحده بوده و به مدد منش مولای متقیان با گذر از تحریم‌ها، اقتدار ایران اسلامی را در عرصه هسته ای چندین برابر خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه هیچ یک از دولتمردان و دستگاه‌های قضایی، امنیتی و مردم علاقه‌مند به ادامه تحریم‌ها علیه ایران نیستند، افزود: همگان بر عزت ایران اسلامی پایبند بوده و مذاکره مقتدرانه را برای گذر از تحریم‌ها خواستار هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ مقاومت بر حق، منش دیگری مولا علی (ع) در حکومت داری بوده است، گفت: با تاسی از این فرهنگ در مصادف با دشمن، ملت از آسیب‌های ناشی از تحریم مصون بوده و ضربه حیاتی بر پیکره کشور وارد نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه تاکتیک ایران هراسی استکبار در هشت سال گذشته هیچ تاثیری بر رابطه کشورها با ایران نداشته است، افزود: ایران نیازی حیاتی به توافق هسته‌ای با کشورهای استکباری ندارد و این کشورها خود را ملزم به توافقات انجام شده می‌دانند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon