وزیر دارایی یونان استعفا کرد

وزیر دارایی یونان استعفا کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی یونان امروز دوشنبه در حالی از سمت خود استعفا کرد که اکثر یونانی ها در همه پرسی روز گذشته با طرح ریاضت اقتصادی وام دهندگان بین المللی مخالفت کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که آلکسیس تسیپراس نخست وزیر بر این باور است که استعفای من به هموار شدن مسیر برای دستیابی به یک توافق جدید کمک خواهد کرد.

بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با شرایط درخواستی وام دهندگان بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید به این کشور مخالفت کردند.

نتایج این همه پرسی احتمال خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به سیستم پولی دراخما را تقویت کرده است. واروفاکیس هفته گذشته در اظهارات تندی نهادهای مالی بین المللی را به تروریسم علیه مردم یونان متهم کرد و گفت: نهادهای بین المللی قصد ارعاب مردم یونان را دارند تا سیاست های ریاضتی بیشتری را بپذیرند.

وزیر دارایی مستعفی یونان با انتشار بیانیه ای افزود: از این مساله آگاه شده ام که برخی وزرای دارایی منطقه یورو از حضور من در نشست های وزرای دارایی ناخشنود شده اند. نخست وزیر یونان نیز بر این باور است که استعفای من می تواند به دستیابی به یک توافق جدید کمک کند. به همین دلیل از این سمت استعفا می کنم.

یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.
انتهای پیام /

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان