۶۱ درصد مردم یونان با طرح ریاضت اقتصادی مخالفت کردند

61 درصد مردم یونان با طرح ریاضت اقتصادی مخالفت کردند

خبرگزاری تسنیم: نتایج همه پرسی روز یکشنبه یونان نشان می دهد که حدود ۶۱.۳ درصد یونانی ها با طرح ریاضت اقتصادی که از سوی نهادهای مالی بین المللی ارائه شده بود، مخالفت کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، وزارت کشور یونان امروز دوشنبه اعلام کرد که پس از شمارش کلیه آرای ماخوذه در همه پرسی روز یکشنبه، 61.3 درصد مردم یونان با اجرای طرح ریاضت اقتصادی مخالفت و 38.6 درصد نیز از این طرح حمایت کرده اند.

6 درصد آرای شمارش شده نیز نامعتبر بوده است. نخست وزیر یونان در ماه ژوئن پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی را مطرح کرد. این درخواست پس از آن مطرح شد که دولت یونان نتوانست با نهادهای بین المللی بر سر طرح نجات اقتصادی به توافق برسد.

یونان تا 30 ژوئن فرصت داشت تا بدهی 1.6 میلیارد یورویی به صندوق بین المللی پول را بپردازد ولی در این کار ناکام ماند. یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، کمک های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان